صیامی: روش‌های شناسایی استعدادها در دو و میدانی نیازمند تغییر است

«هاشم صیامی» رییس جدید فدراسیون دو و میدانی گفت: شناسایی استعدادها در رده های پایه دو و میدانی و آموزش آنان مساله بسیار مهمی است که باید به صورت علمی‌تر آن را دنبال کنیم. از این رو بدنبال تغییر در روش‌های کشف ورزشکاران مستعد در ابعاد گسترده‌تر در کشور هستیم.

صیامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تاثیرات ناگوار کرونا در حوزه ورزش غیر قابل انکار و جبران ناپذیر است، تصریح کرد: درحال حاضر و با توجه به فراگیرتر شدن شیوع این ویروس در ایران و جهان، نمی‌توان انتظار زیادی از مربیان و ورزشکاران داشت. البته دست روی دست گذاشتن و کاری نکردن هم به همان اندازه می‌تواند زیان بار و خطرناک باشد.

وی افزود: درهمین راستا از مربیان و کارشناسان درخواست کرده‌ایم با استفاده از منابع معتبر مطالعاتی، آگاهانه‌تر به این موضوع نگاه کنند. همچنین مدیر جدیدی برای کشف استعدادهای رده‌های پایه، نوجوانان و جوانان تعیین کردیم تا هرچه سریع‌تر استعدادهای ناب این رشته المپیکی شناسایی شوند و با ایجاد شرایط مطلوب ریل‌گذاری مناسب برای آنان صورت گیرد.

رییس فدراسیون دو و میدانی اضافه کرد: در این ارتباط علاوه بر استفاده از دانش مربیان بومی و ملی، در حال مذاکره با چند مربی به روز و باتجربه بالای اروپایی نیز هستیم. هدف ما از این برنامه در گام اول افزایش دانش بومی، سپس جذب و در ادامه حمایت و پرورش استعدادهای شناسایی شده است تا همانند رشته های فوتبال، والیبال و کشتی در آینده تیم ملی دو و میدانی قدرتمندتری داشته باشیم.

به گفته وی این چرخه باید کامل شود تا هم در حوزه قهرمانی و هم در حوزه همگانی شاهد جهش در رشته دو و میدانی باشیم.

صیامی در خصوص برنامه های کوتاه مدت فدراسیون برای رده های پایه نیز گفت: هدف کوتاه مدت ما شرکت در تازه ترین رقابت های رده های سنی دو و میدانی قهرمانی آسیا است که اسفندماه سال جاری در کویت برگزار می شود.    

وی در پاسخ به این سوال که مدیریت فدراسیون چه برنامه ای برای ورزشکاران ملی دارد و آن را پیگیری می کند، تصریح کرد: ورزشکاران ملی را به سه گروه تقسیم کردیم، آنها که سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کردند. ورزشکارانی که بخت بالایی برای کسب سهمیه این المپیک دارند و سایر ورزشکاران که مدعی کسب سهمیه هستند.

رییس فدراسیون دو و میدانی گفت: وضعیت المپیکی‌ها مشخص است و فدراسیون  به طور کامل از آنان حمایت می کند. براساس برنامه مدون حمایت معنوی و مادی از ۲ گروه دیگر نیز صورت می گیرد. فراهم کردن شرایط کامل برگزاری اردوهای آماده سازی و حمایت های مادی و معنوی از کادر فنی و ورزشکاران در دستور کار است.

صیامی خاطرنشان کرد: در این ارتباط هیات های استانی به طور مستقیم درگیر شده اند. این درحالی است که پشتیبانی، نظارت، بر این امور و ارزیابی شرایط  از سوی فدراسیون به دقت رصد می شود.

 حدادی پس از فیزیوتراپی تمریناتش را از سر خواهد گرفت

وی در مورد آخرین وضعیت جراحی عمل خارپاشنه «احسان حدادی» دارنده چهار مدال طلای پرتاب دیسک بازی های نیز عنوان کرد: او عمل سختی که سه ساعت به طول انجامید را پشت سر گذاشته و در حال حاضر که بیش از۲۰ روز از عمل جراحی او می گذرد، وضعیت خوبی دارد.

رییس جدید فدراسیون دو و میدانی ادامه داد: هرچند این موضوع تکراری است اما باید عنوان کنم که پاشنه پا در ماده های پرتابی یک عضو بسیار تاثیر گذار است و چنانچه عملکرد این عضو با نقص مواجه شود افت ورزشکار در مسابقات حتمی است.

ورود «حسن تفتیان» به عرصه مدلینگ منع قانونی ندارد

صیامی درباره دیگر نماینده ایران در بازی های المپیک ۲۰۲۰ نیز گفت: تفتیان یک ماه است که تمرینات آماده سازی اش را از سرگرفته و هم اکنون شرایط مطلوبی دارد.

وی ادامه داد: این ورزشکار خود را برای شرکت در مسابقات دو و میدانی داخل سالن قهرمانی جهان در چین آماده می کند.

به گفته رییس فدراسیون دوومیدانی، تفتیان یکی از امیدهای ایران در مسابقات داخل سالن جهان است و از او حمایت حداکثری خواهد شد.

صیامی در پاسخ به این سوال که چه مقدار از ورود تفتیان به حوزه تبلیغات و مدلینگ اطلاعات دارد، عنوان کرد: هرچند ورود این ورزشکار به عرصه مدلینگ بدون هماهنگی با فدراسیون صورت  گرفته اما این موضوع منع قانونی هم ندارد. اتفاقی است که اکثر ورزشکاران و سلبریتی های بنام حوزه ورزش و سینما در آن شرکت دارند.

به گفته وی البته تفیتان فعلا خود را برای شرکت در مسابقات قهرمانی داخل سالن جهان آماده می کند و تمرکزش فقط  بر روی تمرینات و شرکت در این رقابت‌ها است.

مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان قرار بود سال گذشته در چین انجام شود که به دلیل کرونا برگزاری آن به سال جاری موکول شد.

«فرزانه فصیحی» نیز رکورد ورودی این مسابقات را کسب کرده و همراه تفتیان در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد.