در دیدار هاشم صیامی و استاندار آذربایجان غربی مطرح شد؛

استان آذربایجان غربی پتانسیل بسیار بالایی در دو و میدانی دارد/به زودی بخشی از تجهیزات خریداری شده توسط فدراسیون به این استان اختصاص می‌یابد

رییس فدراسیون دو و میدانی در دیدار با استاندار استان آذربایجان غربی پیرامون مسائل مختلف و چگونگی رشد و توسعه ورزش دو و میدانی در این استان به بحث و تبادل نظر نشستند.


به گزارش روابط عمومی؛ هاشم صیامی رییس فدراسیون دو و میدانی ظهر امروز در جریان سفر به استان آذربایجان غربی با محمد مهدی شهریاری استاندار استان آذربایجان غربی دیدار و پیرامون مسائل و موضوعات مختلف به خصوص بسط و گسترش رشته دو و میدانی در این استان گفتگو کرد.


در این دیدار محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی با اشاره به وجود استعدادهای خوب در این استان درمواد مختلف دو و میدانی گفت: با استعدادیابی که باید به صورت مداوم انجام بگیرد چهره های جدید می توانند در کنار قهرمانان فعلی نسبت به کسب افتخارآفرینی های جهانی برای کشور اقدام نمایند.

وی با تاکید بر اینکه شناسایی استعدادهای جدید باید بطور جدی پیگیری شود افزود: سهم بالای رشته دو و میدانی از مدال های جهانی و المپیک و نیز توانمندیهای استانی ایجاب می کند نگاه ویژه ای به ورزش دو و میدانی در کشور و به خصوص استان آذربایجان غربی بویژه در رشته های پرتابی صورت گیرد.

وی گفت: علیرغم اینکه این استان استعدادهای خوبی دارد اما از ظرفیت مهم پیست تارتان محروم است.

استاندار آذربایجان غربی با اعلام حمایت از این رشته پایه و مادر ادامه داد:در انجام طرح استعدادیابی به صورت کامل و همه جانبه در کنار فدراسیون و هیات استان خواهیم بود،همچنین در بحث اجرای طرح تارتان ورزشگاه تختی همکاری خوبی را انجام خواهیم داد تا بتوانیم تا پایان سال از پیست دو و میدانی در این ورزشگاه بهره برداری کنیم، حتی آمادگی داریم در تجهیز سالن دو و میدانی شهرستان ارومیه نیز هر گونه حمایت و همکاری لازم را داشته باشیم.

شهریاری خاطرنشان کرد: در صورتی که دانش روز با حمایت های استانی و ملی ترکیب شود بطور قطع استعدادهای خوب دیگری در مواد پرتابی و سایر مواد دو و میدانی در استان آذربایجان غربی شکوفا می شود.

هاشم صیامی رئیس فدراسیون دو و میدانی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت بسیار بالای ورزش دو و میدانی بعنوان ورزش اول المپیک و دارا بودن ۱۴۷ مدال در رقابت‌های مطرح بین المللی همچون بازی‌های آسیایی،قهرمانی جهان و المپیک در این رشته ورزشی،از جذب یک مربی خارجی برای حضور در استان آذربایجان غربی خبر داد و گفت: با توجه به در پیش بودن مسابقات آسیایی نوجوانان و جوانان مربی لهستانی که سابقه پرورش قهرمانان جهانی را در کارنامه کاری خود دارد در این استان مشغول بکار خواهد شد.

هاشم صیامی افزود: با استعدادیابی که انجام بگیرد می توان برخی چهره های نوجوان و جوان استان را به مسابقات آسیایی اعزام کرد زیرا این استان پتانسیل بسیار بالایی در دو و میدانی دارد.

وی گفت: فدراسیون دو و میدانی اقدام به خرید تجهیزات این رشته ورزشی کرده است که به زودی بخشی از این تجهیزات خریداری شده به استان آذربایجان غربی اختصاص می یابد.