در جلسه هاشم صیامی با رییس فدراسیون جهانی مطرح شد؛

صیامی: در مسیر پشتوانه سازی به حمایت فدراسیون جهانی نیاز داریم/ سباستین کو: ایران جز معدود کشور‌هایی است که طرح استراتژیک فدراسیون جهانی را مورد بررسی قرار داده

رییس فدراسیون دو و میدانی با سباستین کو به صورت مجازی دیدار و پیرامون مسائل مختلف گفت‌وگو کرد.

🔸به گزارش روابط عمومی؛ در دیدار هاشم صیامی رییس فدراسیون دو و میدانی و سباستین کو رییس فدراسیون جهانی دو و میدانی که به صورت مجازی انجام و بیش از یک ساعت و ۳۰ دقیقه به طول انجامید دو طرف پیرامون مسائل مختلف در حوزه ورزش پایه و مادر بحث و تبادل نظر داشتند.

 

🔸در ابتدا این جلسه مجازی هاشم صیامی ضمن تبریک سال نو میلادی از برگزاری اولین گفت‌گو با سباستین کو ابراز خرسندی و به نکات مختلفی از جمله استعدادیابی در ایران اشاره کرد و اذعان داشت:کشور ما از نظر جغرافیایی و آب و هوایی در شمال، مرکز و جنوب ایران در ماده‌های پرتابی، استقامتی و سرعتی استعدادهای نهفته ای دارد و به همین منظور طرح استعدادیابی و پشتوانه سازی جز اولین برنامه های فدراسیون دو و میدانی ایران است. 

 

🔸وی افزود: در همین راستا تاکنون ۱۰۰۰ ورزشکار و ۲۰۰ مربی شناسایی شده‌اند و‌برای ادامه مسیر در طرح کشف و پرورش استعدادها با هدف بسترسازی تیم ملی، احتیاج به حمایت فدراسیون جهانی خواهیم داشت. البته فدراسیون جهانی به ما در سالهای ۲۰۱۶-۲۰۱۹ کمک مالی اهدا کرده اما برای ادامه این روند و پیگیری زحمات گذشته به حمایت بیش از پیش فدراسیون جهانی نیاز داریم.

 

🔸صیامی با اشاره به گسترش دو و میدانی ایران در تمام زمینه‌ها اظهار داشت: از دیگر مسائلی که ما در فدراسیون فعلی به آن توجه داریم، گسترش دو و میدانی در بخش بانوان و به روز کردن علم مربیان است. با توجه به برابر بودن سهمیه های زنان و مردان در المپیک‌های آینده، علاقه‌مندیم تا بتوانیم با حمایت فدراسیون جهانی دانش مربیان خود را بالاخص در بخش بانوان افزایش دهیم. 

 

🔸وی در خصوص‌ تحریم های ظالمانه گفت: به دلیل تحریم ها ما متاسفانه نمیتوانیم به راحتی تجهیزات مورد نیاز را خریداری و تعاملات و پرداخت های بانکی را انجام دهیم و در صدد هستیم تا با همکاری شما در فدراسیون جهانی بتوانیم تجهیزات مورد نیاز را به کشور وارد کنیم. 

 

🔸رییس فدراسیون دو و میدانی کشورمان در ادامه بحث گسترش رشته پایه پر مدال دو و میدانی توضیح داد:  با توجه به اینکه  یکی از مهم ترین برنامه های فدراسیون جهانی تحت عنوان «برنامه استراتژیک» که هدف اصلی آن جذب ورزشکاران و مردم به سمت ورزش دو و میدانی است، در نظر داریم بستری را فراهم کنیم که بتوانیم همچون رشته‌های فوتبال، کشتی و والیبال افراد بیشتری را به سمت دو و میدانی جذب و این ورزش را گسترش دهیم.

 

🔸پس از صحبت های هاشم صیامی، سابستین کو با ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه عنوان‌کرد: تنها جنبه مثبت شیوع ویروس کرونا برگزاری جلسات آنلاین و نزدیک‌تر شدن افراد و جوامع به یکدیگر است. 

 

🔸وی با ابراز همدردی با تمام افرادی که از این بیماری در کشور عزیزمان دچار ضرر و زیان جانی و مالی شدند افزود: میدانم که متاسفانه ایران از جمله کشورهایی است که روزهای سختی را در مقابله با این ویروس پشت سر گذاشته و ماه های پیش رو نیز برای همه ما بسیار چالش برانگیز خواهد بود.

 

🔸رییس فدراسیون جهانی ضمن استقبال از طرح استعدایابی ایران و تبریک برای ایجاد طرح استعداد یابی بر اساس طرح استراتژیک جهانی، افزود: تربیت نسل جدیدی که بتوانند در دو میدانی بدرخشند از اولویت های ماست. همانطور که شما اشاره کردید برنامه استراتژیک ما نیز به همین منظور طراحی شد.  کمتر رییس فدراسیونی برنامه استراتژیک جهانی را مطالعه کرده و از آن آگاهی دارد.  اما شما نشان دادید به خوبی از برنامه استراتژیک آگاهی دارید و در گسترش دو و میدانی و‌جذب افراد بیشتر به رشته اول المپیک محکم گام بر میدارید. 

 

🔸وی تصریح کرد : اطمینان دارم ایران با برنامه‌ریزهای درست و پتانسیل‌های موجود می‌تواند این رشته ورزشی را به رشته اول کشور خود تبدیل کند.

 

🔸کو‌ در خصوص ادامه حمایت مالی در راستای طرح استعدایابی نیز گفت: تمام تلاش خود را میکنیم تا بتوانیم با وجود محدودیت ها و تعداد زیاد کشورهایی که واقعا با مشکلات مالی روبرو هستند شما را نیز حمایت نماییم. 

 

🔸وی در خصوص تحریم ها بیان کرد: نسب به شرایط فعلی ایران آگاه هستم، ما نیز تمام تلاش خود را به کارخواهیم گرفت تا بتوانیم در تامین تجهیزات با وجود مشکلات ناشی از تحریم به شما کمک کنیم.

 

🔸رییس فدراسیون جهانی دو و میدانی در خصوص برابری جنسیتی و فراهم کردن بستر مناسب برای بانوان و همچنین ارتقای دانش مربیان اظهار داشت: باید مراتب خرسندی خود را ابراز نمایم و بسیار خوشحال هستم که شما به پیشرفت و ترقی دو و‌میدانی زنان توجه میکنید و ما نیز به شما کمک حتما کمک‌های بسیاری در این زمینه خواهیم کرد.

 

🔸در پایان این جلسه مجازی هاشم صیامی رییس فدراسیون دو و میدانی کشورمان  از سباستین کو‌ به صورت رسمی دعوت کرد تا در اولین فرصت به ایران سفر کرده تا ضمن بازدید از جاذبه های کشور عزیزمان با ظرفیت های دو و میدانی ایران نیز آشنا شود. 

 

🔸سباستین کو با ابراز قدردانی از این دعوت صمیمانه گفت: قول میدهم پس از کاهش ویروس کرونا در اولین فرصت به کشور زیبای ایران سفر کنم و از نزدیک با شما دیدار کنم.

 

🔸در این دیدار علی رضایی سرپرست دبیری فدراسیون، محسن برزگر محمدی مشاور عالی رییس فدراسیون، شیرین آقایی مسئول روابط بین‌الملل، هلن دلانی مسئول دپارتمان توسعه جهانی و جی ایسرام مسئول روابط بین الملل فدراسیون جهانی نیز حضور داشتند.