️دیدار هاشم صیامی با امام جمعه خرم‌آباد و نماینده‌ولی ققیه در استان لرستان

رییس فدراسیون دو و میدانی در جریان سفر به استان لرستان با حجت الاسلام و المسلمین احمد شاهرخی امام جمعه خرم‌آباد و نماینده ولی فقیه در استان لرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.


به گزارش روابط عمومی، هاشم صیامی رییس فدراسیون دو و میدانی در جریان سفر استانی خود و هیات همراه به استان لرستان با حضور در دفتر حجت الاسلام احمد شاهرخی امام جمعه خرم‌آباد و نماینده ولی فقیه در این استان با ایشان دیدار و پیرامون شرایط ورزش پایه و مادر در کشور بالاخص در استان لرستان دیدار و گفت‌گو کرد.

در این دیدار رییس فدراسیون کشورمان با اشاره به اینکه استان لرستان پتانسیل بسیار زیادی در پرورش استعداد‌های ارزشمند در دو و میدانی دارد بیان کرد: ما به هر استانی که سفر می‌کنیم ابتدا برای احترام به جایگاه شامخ  ائمه جمعه خدمتشان میرسیم تا بتوانیم از حمایت‌های معنوی این عزیزان برخوردار شویم.

وی افزود: تمام تلاش ما در فدراسیون این است که بتوانیم با حمایت و ایجاد انگیزه از ورزشکاران، مربیان و هیات‌های استانی ضمن قهرمان پروری، از طریق مدال آوری ورزشکاران در میادین بین المللی باعث ایجاد غرور ملی و نشاط و شادابی در جامعه شویم.

صیامی ادامه داد:در همین راستا حدود ۴ میلیارد تومان تجهیزات تخصصی از خارج از کشور خریداری کرده‌ایم تا بلافاصله در اختیار استانها قرار دهیم و موجبات پیشرفت دو و میدانی را از این طریق نیز فراهم کنیم.

او ادامه داد:با توجه به گستردگی و تعداد مدال زیاد در دو و میدانی متاسفانه بودجه این فدراسیون کم است،ما امیدواریم با حمایت‌های همه جانبه از سوی دستگاه‌های مختلف شاهد افزایش حمایت‌های مالی از ورزش اول المپیک در کشورمان باشیم.

رییس فدراسیون دو و میدانی همچنین گفت:در بعد فرهنگی اولین یادواره شهدای دو و میدانی را به زودی برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم با زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا ذره‌ای از رشادت‌ها و مردانگی این شهدا را جبران‌کرده‌باشیم.

وی تصریح کرد:همچنین در خصوص تربیت اخلاقی و رفتاری ورزشکاران نوجوان و جوان در راستای ترویج فرهنگ رضوی تفاهم‌نامه‌ای با آستان قدس منعقد کرد‌ه‌ایم تا با همکاری یکدیگر بتوانیم روحیه پهلوانی و اخلاق حسنه در ورزش را در میان آنها بیش از پیش ایجاد نماییم.

علی رضایی سرپرست دبیری فدراسیون نیز با اشاره به سابقه خوب لرستان در دو و میدانی گفت:همه تلاش ما در فدراسیون این است که بتوانیم استان‌ها را بیش از پیش حمایت کنیم تا آنها بتوانند به خوبی در بحث استعدادیابی فعالیت کنند تا از این طریق ورزشکاران و قهرمانان دو و میدانی افزایش یابند.

وی افزود: خوشبختانه استان لرستان پتانسیل خوبی در ورزش پایه و مادر دارد بنابراین کاملا در کنار این استان خواهیم بود تا شاهد موفقیت‌‌های روز افزون آن باشیم.
 
رضایی تصریح کرد:با توجه به اینکه بانوان دو و میدانی کار برای انجام تمریناتشان نیاز زیادی به سالن دو و میدانی دارند در تلاشیم تا هرچه سریعتر مشکلات سالن سرپوشیده خرم‌آباد را برطرف کنیم تا شرایط تمرین برای ورزشکاران استان لرستان در آنجا هرچه سریعتر فراهم‌شود.

در ادامه حسین رحمتی عضو هیات رییسه فدراسیون در سخنانی عنوان کرد: دو و میدانی سال‌ها از نظر کمبود تجهیزات با مشکللات جدی روبه‌رو بود، حدود ۱۲ سال هیچگونه تجهیزات تخصصی ورزش دو و میدانی وارد کشور نشده است که خوشبختانه در طی سه ماه گذشته توانستیم با خرید تجهیزات ورزش اول المپیک به مبلغ ۴میلیارد تومان از طریق منابع مالی خارج از فدراسیون مقدار زیادی از این کمبود ها را جبران نماییم و قطعا در طی چند روز آینده تجهیزات مورد نیاز هر استان را برای آنها ارسال خواهیم کرد که خوشبختانه بخش قابل توجهی از این تجهیزات را به استان لرستان اختصاص خواهیم داد.

وی افزود:استان لرستان پراکندگی جمعیتی بسیار گسترده‌ای دارد و از نظر جغرافیایی بسیار شرایط مطلوبی دارد،که همین امر باعث می‌شود با ایجاد انگیزه میان جوانان این استان بتوانیم قهرمانان زیادی را به جامعه ورزش به خصوص دو و میدانی معرفی نماییم.


عضو هیات رییسه فدراسیون دو و میدانی با اشاره به محدود بودن منابع مالی اظهارداشت: بودجه فدراسیون در مقابل ظرفیت و افتخار آفرینی‌هایی که این ورزش دارد بسیار محدود است و در تلاش هستیم با جذب منابع مالی خارج از فدراسیون بخش مهمی از این مشکلات را حل و فصل نماییم.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام احمد شاهرخی امام جمعه خرم‌آباد و نماینده محترم ولی فقیه در استان لرستان ضمن خوش آمدگویی به رییس فدراسیون دو و میدانی و هیات همراه در سخنانی با اشاره به فرموده امام کاظم(ع)که میفرمایند:از سستی و تنبلی پرهیز کنید زیرا دنیا و آخرت را از شما می‌گیردبیان کرد:هر هزینه‌ای که برای ورزش شود سرمایه‌گزاری است و اصلا نباید آن را جزء مخارج محسوب کرد.

وی تصریح کرد:ورزش یکی از راههای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است و  در این بین دو و میدانی به واسطه پایه و کم هزینه بودن آن بسیار ورزش مهم و حائز اهمیتی است.

امام جمعه خرم ‌آباد ادامه داد:اگر گوشه‌ای از هزینه‌هایی که برای سایر ورزش ها می‌شود در اختیار رشته پایه و پرمدالی همچون دو و میدانی قرار گیرد قطعا مجموعه ورزش کشور بسیار موفق‌تر خواهد بود.

نماینده‌ولی فقیه در استان لرستان افزود:باید در ورزش با برنامه ریزی و علمی عمل کنیم تا بتوانیم شاهد پیشرفت آن در کشور باشیم.

ایشان همچنین در مورد وضعیت ورزش اول المپیک در استان لرستان گفت:این استان پیشینه بسیار خوبی در دو و میدانی دارد و همیشه قهرمانان شایسته‌ای را به تیم ملی معرفی کرده است.

حجت الاسلام  شاهرخی اضافه کرد:لرستان در رشته‌های ورزشی که فاکتور فیزیکی احتیاج دارند بسیار موفق خواهد بود بعنوان مثال ما همیشه در مواد پرتابی توانسته‌ایم ورزشکاران خوبی را در لرستان کشف و پرورش دهیم.

وی با توجه به نقش مربی در پرورش استعدادها بیان کرد:ما اگر بتوانیم دوره‌های آموزشی را به صورت مداوم برگزار کنیم و مربیان را به علم روز مسلط نماییم حتما در قهرمان پروری به‌موفقیت چشم‌گیری خواهیم رسید.

وی در پایان با اشاره مجدد به اهمیت ورزش پایه و پر مدال دو و میدانی افزود:می‌بایست در بحث اختصاص بودجه کافی و مناسب به این رشته توجه بیشتری داشته باشیم زیرا این ورزش عامل بسیار مهمی برای رشد و ارتقاء سایر رشته‌ها خواهد بود.

لازم به ذکر است در این دیدار حشمت امان‌الهی مدیر کل ورزش و جوانان استان لرستان،سیاوش سپهوند رییس هیات دو و میدانی این استان،سید آرش قیاسیان رییس اداره ورزش و جوانان خرم آباد و سایر مسئولین و دستندرکاران ورزش استان لرستان و فدراسیون دو و میدانی نیز حضور داشتند.