رییس فدراسیون دوومیدانی:

تلاش برای کسب ۵ سهمیه المپیک در دوومیدانی/اردبیل پتانسیل میزبانی مسابقات آسیایی را دارد

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: تاکنون ۲سهمیه کسب کردیم و تلاش داریم بعد از عید سه الی چهار سهمیه دیگر نیز کسب کنیم تا حداقل پنج دوومیدانی کاران از کشورمان به المپیک توکیو اعزام شوند.


به گزارش روابط عمومی؛ هاشم صیامی رییس فدراسیون دو و میدانی در گفتگو با خبرنگار سبلان ما، اظهار داشت:
افتتاح یکی بهترین سالن های دوومیدانی کشور در اردبیل، نشانگر وجود قهرمانان و ورزشکاران توانمند دوومیدانی از جمله ژاله کاردان و بهنام شیری در این استان است.

وی با بیان اینکه ورزشکاران استان اردبیل از لحاظ فیزیکی در رده های نوجوانان و جوانان از شایستگی و توانمندی بالایی برخوردار هستند، افزود: درصدد این هستیم تا بتوانیم در سالهای آینده برای تیم های ملی و کسب مدال های آسیایی و بین المللی از این استان سهمیه بیشتری داشته باشیم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی با اشاره به اینکه شکوفایی استعدادها در دوومیدانی نیازمند تامین زیرساخت ها و پیست های استاندارد است، گفت: بهره برداری از مدرنترین سالن دوومیدانی در اردبیل نویدبخش روزهای روشنی برای دوومیدانی استان است.

صیامی با بیان اینکه این سالن دارای ۶ هزار متر پیست تارتان و جایگاه مناسب برای تماشاگران است، اذعان داشت: سالن دوومیدانی اردبیل ظرفیت برگزاری مسابقات بین‌المللی را دارد و در صورت حمایت و پای کار بودن مسئولان استانی، می‌توانیم میزبانی رقابت‌های قهرمانی آسیا را بر عهده بگیریم.

وی خاطر نشان کرد: با همکاری و همراهی هیات استان و وجود فرزندانی از این خطه در فدراسیون که تعصبی خاصی به نیز دارند، در تلاش هستیم در رده های پایه و نوجوانان و جوانان یک تیم قوی در استان شکل بگیرد.

صیامی با اشاره به برنامه های فدراسیون برای مسابقات داخلی و بین المللی، بیان کرد: برگزاری مسابقات باشگاهی داخل سالن در اسفند ماه سالجاری و تلاش برای فراهم سازی شرایط افزایش تعداد ورزشکاران کسب ورودی به المپیک، از اهم برنامه های فدراسیون برای روزهای آینده است.

رئیس فدراسیون دوومیدانی با تاکید بر اینکه بهنام شیری از اردبیل یکی از پرتابگرانی است که شانس حضور در المپیک را دارد، تصریح کرد: تاکنون 2 سهمیه کسب کردیم و تلاش داریم بعد از عید سه الی چهار سهمیه ورودی دیگر نیز کسب کنیم تا حداقل پنج دوومیدانی کاران از کشورمان به المپیک توکیو اعزام شوند.