در دیدار رییس فدراسیون دو و میدانی و وزیر بهداشت مطرح شد؛

صیامی: دویدن پزشک مردم است/ دکتر نمکی: در جهت سالم‌سازی جامعه از دو و میدانی حمایت می‌کنیم

رییس فدراسیون دو و میدانی در راستای ایجاد تعاملات با وزارت بهداشت امروز با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیدار و گفت‌وگو کرد.


به گزارش روابط عمومی، در نشستی که عصر امروز میان هاشم صیامی رییس فدراسیون دو ‌و ‌میدانی و دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد طرفین پیرامون برقراری تعامل دو جانبه بحث و تبادل نظر داشتند.
   
صیامی در گام نخست با ارائه توضیحاتی در خصوص رشته پایه و پر مدال دو و میدانی، تاکید کرد: دویدن پزشک همه مردم است. دو و میدانی مادر ورزش هاست و باید توجه داشت که در کشورهای پیش رفته در راستای ارتقاء سطح سلامتی جامعه به ورزش دو و میدانی در بخش همگانی؛ مانند، پیاده روی و دویدن نگاه ویژه‌ای دارند.

وی اظهار داشت: اگر بخوایم از نظر جسمی و روانی جامعه‌ای سالم داشته باشیم باید این ورزش مادر و پزشک شخصی را جدی بگیریم.
 
دکتر نمکی نیز با پذیرفتن و تائید سخنان رییس فدراسیون گفت:به طور حتم
اگر بخوایم از بیماری هایی مثل دیابت، فشار خون، چاقی و ... جلوگیری کنیم دو و میدانی بهترین‌انتخاب است که می‌تواند در سطح همگانی تاثیرات بسزایی در جامعه داشته باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تاکید بر اینکه کم تحرکی در جامعه همه‌گیر شده است، اظهار داشت: تغییر سلامت روانی آحاد جامعه و بهبود روحیه شهروندان یکی از مهمترین اهداف ما است. به همین منظور
در راستای گسترش فرهنگ دویدن، پیاده‌روی‌ و سالم سازی کشور در تمام رده‌های سنی اعم از؛ نوجوانان و جوانان و حتی جامعه میانسال و کهن‌سالان، تلاش خواهیم کرد توجه خاص و بیش از پیش به ورزش دو و میدانی داشته باشیم.

دکتر نمکی در پایان افزود: وزارت بهداشت از این پس بیش از گذشته تعاملات جدی با فدراسیون دو و میدانی خواهد داشت و همچنین برای حمایت از این ورزش پراهمیت و پر مدال نسبت به حمایت از دو و میدانی در کمیسیون برنامه و بودجه اقدام خواهیم کرد

در پایان این نشست هاشم صیامی رییس فدراسیون دو و میدانی با اهداء مدال یاد بود رقابت‌های داخل سالن قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۸ که به میزبانی کشورمان برگزار شد از وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تشکر و قدر دانی کرد.

ضمنا در این جلسه یعقوب رضا زاده نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی و محسن برزگر محمدی مشاور عالی رییس فدراسیون دو و میدانی نیز حضور داشتند.