‎رئیس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک: برای نهادینه کردن ورزش همگانی همه را با خود همراه خواهیم کرد/ صیامی: این پروژه را از زادگاه هادی ساعی آغاز خواهیم کرد

رئیس فدراسیون دو و میدانی با هادی ساعی رئیس کمیسون ورزشکاران کمیته ملی المپیک در محل فدراسیون دیدار و گفت‌وگو کرد.

🔹به گزارش روابط عمومی، هاشم صیامی  رییس فدراسیون دو و میدانی در محل این  فدراسیون میزبان ‌هادی ساعی بود و پیرامون ترویج و گسترش ورزش دو و میدانی در سطح همگانی بحث و تبادل نظر داشتند.

 

🔹در این نشست که با هدف برگزاری مسابقات د‌و و میدانی در سطح همگانی صورت گرفت، هادی ساعی اظهار داشت: خوشحالم که میتوانم در روند رشد ورزش همگانی تاثیر گذار باشیم. قرار است که پروژه برپایی دو‌های همگانی را در استانهای سراسر کشور آغاز کنیم. 

 

🔹وی افزود: دو و میدانی مادر ورزش‌ها‌است و خوشبختانه می‌توان با کمترین امکانات، با کمک گرفتن از دو‌های نیمه استقامت و استقامت و در هر شرایطی ورزش دو و میدانی را عملیاتی کرد. اهداف بزرگی در دل این تصمیم نهفته است، که از جمله آن، ترویج ورزش همگانی در میان عموم جامعه است و تصمیم داریم با استفاده از پتانسیل فدراسیون دو و میدانی به آن جامه عمل بپوشانیم.

 

🔹دارنده سه مدال المپیک ادامه داد: مصوب کردیم این جریان را در هر استان به نام قهرمانان و اسطوره‌های آن استان به اجرا در آوریم. تا ضمن توسعه ورزش همگانی یاد و خاطره نام‌آوران آن استان را نیز احیاء کنیم. 

 

🔹ساعی گفت: من بعنوان یک ورزشکار المپیکی و رییس کمیسیون ورزشکاران، به نوبه خود با قدرت در این مسیر گام خواهم برداشت و تلاش میکنم تا همه را نیر با خود همراه سازیم. استانها، دیگر فدراسیون‌های ورزشی و حتی IOC نیز با پیگیری‌های ما قطعا همرامان خواهند شد. 

 

🔹در ادمه این جلسه هاشم صیامی با تایید سخنان ساعی و ارزشمند شمردن حضور وی در این جریان گفت: خوشحالم کسی که چند مدال با ارزش المپیک را در کارنامه دارد نسبت به سطح سلامت عموم جامعه احساس مسئولیت کرده و از هیچ تلاشی در این خصوص دریغ نمیکند. 

 

🔹صیامی افزود: برای همگانی شدن ورزش به خصوص دویدن و بالارفتن سطح سلامت جامعه این مسابقات را در تمامی استانها برگزار خواهیم کرد. اما به دلیل حضور پررنگ هادی ساعی در این پروژه مقرر شد اولین دو همگانی را از بستان آباد در آذربایجان شرقی؛ زادگاه این قهرمان ارزشمند، آغاز نماییم. 

 

🔹در این نشست که علی رضایی سرپرست دبیری فدراسیون نیز حضور داشت، با اشاره به پیگیری ارزشمند هادی ساعی گفت: این نخستین بار است که یک نام‌آور المپیک نگاه ویژه ای به 

ورزش همگانی دارد.

 

🔹رضایی خاطر نشان کرد: فدراسیون دو و میدانی برگزاری این مسابقات را در تقویم سال آتی خود (سال ۱۴۰۰) گنجانده و قرار است با همکاری هیات‌های  استانی در سراسر کشور این کار انجام شود.