برگزاری رقابتهای جایزه بزرگ دو و میدانی

رقابتهای جایزه بزرگ دو و میدانی در روزهای 30و31 مرداد ماه جاری در دو بخش بانوان و آقایان برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی، مسابقات جایزه بزرگ دو و میدانی با حضور 44 ورزشکار مرد و 39 ورزشکار خانم در روزهای 30 و 31 مرداد ماه جاری به میزبانی ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار خواهد شد.

بر اساس بخشنامه مسابقات، ورزشکاران در بخش بانوان و آقایان به ترتیب در  14 و 16 ماده به مصاف یکدیگر خواهند رفت و ورزشکاران دعوت شده موظف به ثبت نام در سامانه ملی دو و میدانی (بخش ورزشکاران) می‌باشند.  

با تائید شورای فنی سه گروه از شرکت کنندگان؛ رکوردشکنان ملی، نفرات اول تا سوم هر ماده و همچنین ورزشکارانی که به حدنصاب های تعیین شده دست پیدا کنند، در پایان رقابتها جوایز نقدی دریافت خواهند کرد. به این ترتیب در هر ماده به نفر  اول 14 میلیون ريال، مقام دوم 8 میلیون ريال و مقام سوم مبلغ 6 میلیون ريال اهداء خواهد شد. همچنین ورزشکارانی که موفق به ثبت حد نصاب‌های تعیین شده شوند، مبلغ 20 میلیون ريال و افرادی که رکوردهای ملی را جابجا کنند (پس از اعلام نتیجه انجام تست دوپینگ) مبلغ 60 میلیون ريال دریافت خواهند کرد.

به دلیل شیوع ویروس کرونا و وجود محدودیت‌ها، فدراسیون دو و میدانی از تعداد محدودی از ورزشکاران جهت حضور در این رقابتها دعوت بعمل آورده است، که به گفته قاسمعلی فیروزی مسئول کمیته مسابقات، نتایج این رقابتها ملاک شورای فنی جهت ارزیابی و برنامه ریزی برای آینده ورزشکاران خواهد بود.

اسامی ورزشکاران دعوت شده و فهرست مواد مسابقاتی در فایل بخشنامه قابل رویت می‌باشد.