درخشش استال، سانیا، رودن و مکسوین در تور قاره‌‌ای زاگرب/استال رکورد مسابقات را شکست

رقابت‌های تور قاره ای سطح طلایی زاگرب شب گذشته با حضور تنها ۷۰۰ تماشاگر و با درخشش استال، دنیل رودن، خادی سانیا و استورات مکسوین به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی؛رقابت های تور قاره ای سطح طلایی زاگرب شب گذشته در مواد مختلف برگزار شد که بر این اساس و در ماده پرتاب دیسک دنیل استال قهرمان جهان با غلبه بر آندریوس گودزیوس و با پرتاب ۶۸.۸۷ متری موفق شد عنوان قهرمانی را از وی پس بگیرد ورکورد این مسابقات را که از دو سال پیش با ۶۸.۱۷ متر در دست فدریک دیکرز جاماییکایی بود ۷۰ سانتی متر ارتقا دهد. آندریوس گودزیوس لیتوانیایی قهرمان جهان در سال ۲۰۱۷ نیز با ۶۸.۲۲ متر نایب قهرمان این دوره رقابت‌های تور قاره ای شد و سیمون پترسون سوئدی در نهایت با ۶۶.۳۰ متر در جایگاه سوم ایستاد. در بخش زنان این ماده سندرا پرکوویچ کروات با ۶۴.۶۷ متر به عنوان قهرمانی رسید، ملینا رابرت میچون از فرانسه با ۶۰.۶۵ متر نایب قهرمان و ماریا تولچ دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ ساله های اروپا سال ۲۰۱۹ با ۵۹.۵۶ متر سوم شدند. 

در پرش طول زنان نیز خادی سانیا سوئدی با ۶.۹۲ متر به قهرمانی دست یافت و رکورد خود را بهبود بخشید. آلینا روتارو از رومانی با ۶.۶۹ متر دوم و میلیکا گارداسوویچ صربستانی با ۶.۶۰ متر سوم شدند.  

در دیگر رقابت‌ها و در ۸۰۰ متر مردان سه دونده ی انگلیسی مقام‌های نخست تا سوم را از آن خود کردند. دنیل رودن با ۱:۴۴.۰۹ دقیقه ضمن دستیابی به عنوان قهرمانی رکورد خود را ارتقا داد. الیوت جایلز با ۱:۴۴.۷۵ دقیقه به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و جیک وایتمن با ۱:۴۴.۸۵ دقیقه به جایگاه سوم بسنده کرد. در بخش زنان این ماده نیز نادیا پاور از ایرلند با ۲:۰۲.۰۸ دقیقه اول شد؛ هانا هرمانسون از سوئد فریتاس مارتا پن از پرتغال به ترتیب با ۲:۰۲.۶۶ و ۲:۰۳.۰۲ دقیقه دوم و سوم شدند. 

در ماده ۱۵۰۰ متر مردان استورات مکسوین استرالیایی با ۳:۳۲.۱۷ دقیقه به قهرمانی رسید و رکورد شخصی خود را ارتقا داد. جیمز وست انگلیسی با ۳:۳۴.۵۶ دقیقه نایب قهرمان شد و متیو رمسدن از استرالیا نیز با ۳:۳۴.۸۳ دقیقه در جایگاه سوم رقابت‌ها ایستاد.

در ادامه رقابت‌های زنان و در پرش ارتفاع یولیا لوچنکو از اوکراین با ۱.۹۳ متر قهرمان شد و اریکا کینسی از سوئد با ۱.۹۰ متر نایب قهرمان شد این ماده نام گرفت همچنین ،نیکولا مکدرموت استرالیایی نیز با ۱.۹۰ متر سوم شد. 

در ۱۰۰ متر مردان این رقابت ها مایکل راجرز از آمریکا با ۱۰.۱۶ ثانیه به مقام نخست رسید؛ آرتور سیسه از ساحل عاج با ۱۰.۱۹ ثانیه دوم و جک علی هاروی از ترکیه با ۱۰.۳۶ ثانیه سوم شدند.