از کسب سهمیه تاریخی تا رکوردشکنی پس از ۱۰ سال

دوومیدانی‌کار ایران در روز نخست مسابقات بین‌المللی ترکیه موفق شد رکورد ملی پرتاب وزنه را پس از ۱۰ سال جابه‌جا کنند و دو سهمیه حضور در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان را بدست آورند.

به گزارش روابط عمومی،روز نخست از مسابقات دوومیدانی بین‌المللی ترکیه برگزار شد و تیم منتخب ایران به رقابت با دیگر ورزشکاران پرداختند.

 

در پایان روز نخست دو ورزشکار جوان ایران موفق به کسب ورودی مسابقات قهرمانی جوانان جهان شدند. مهلا محروقی در پرتاب دیسک به عنوان اولین زن ایرانی و در اقدامی تاریخی و دانیال بی‌باک در ماده ۴۰۰ متر بامانع سهیمه حضور در قهرمانی جهان را بدست آوردند.

 

شاهین مهردلان در ماده پرتاب وزنه رکورد ملی ایران را پس از ۱۰ سال شکست. رکورد سابق این ماده با حد نصاب ۲۰.۰۵ متر توسط امین‌نیکفر در سال ۹۰ ثبت شده بود و مهردلان توانست با پرتابی به طول ۲۰.۲۳ متر رکوردشکنی کند. علاوه بر این فرزانه فصیحی در ماده ۱۰۰ متر نیز به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد.

 

نتایج نمایندگان ایران در روز نخست این مسابقات به شرح زیر است:

 

فرزانه فصیحی در فینال ماده ۱۰۰ متر زمان ۱۱.۶۶ ثانیه را ثبت کرد و قهرمان شد.

مریم محبی در مرحله مقدماتی دوی ۴۰۰ متر زمان ۵۶.۶۰ ثانیه را ثبت کرد و به فینال رسید.

 

سجاد هاشمی در مرحله مقدماتی دوی ۴۰۰ متر زمان ۴۷.۰۴ ثانیه را ثبت و به فینال صعود کرد.

 

دانیال بی‌باک در مرحله مقدماتی ۴۰۰ متر بامانع زمان ۵۲.۲۳ ثانیه را ثبت کرد و به فینال صعود کرد و جواز حضور در مسابقات جهانی جوانان را بدست آورد.

 

رضا ملک‌پور و امیر مقدمی هم در این ماده به ترتیب با ثبت رکوردهای ۵۲.۲۶ ثانیه و ۵۴.۱۸ ثانیه چهارم و نهم شدند.

 

سارینا ساعدی در پرش سه گام رکورد ۱۲.۱۹ متر را ثبت کرد و هفتم شد.

 

مهلا محروقی در مرحله مقدماتی پرتاب دیسک رکورد ۴۹.۰۱ را ثبت کرد و جواز حضور در مسابقات جهانی جوانان را بدست آورد.

شاهین مهردلان در پرتاب وزنه با ثبت رکورد ۲۰.۲۳ متر قهرمان شد.

 

محمدرضا طیبی در این ماده با پرتابی به طول ۱۹.۶۵ متر سوم شد و مرتضی ناظمی نیز با ثبت زکورد ۱۸.۷۶ متر در جایگاه چهارم ایستاد.

 

ورزشکاران تیم منتخب اعزامی دو و میدانی کشورمان فردا(شنبه) در فینال ماده‌هایی که مرحله مقدماتی آنها روز جمعه ۱۴ خرداد برگزار شده بود، به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.