بازگشت تیم اعزامی کشورمان از رقابت‌های بین‌المللی دو و میدانی ارزروم ترکیه به میهن

ورزشکاران تیم اعزامی کشورمان به رقابت‌های بین‌المللی دو و میدانی ترکیه که توانستند با کسب چند مدال رنگارنگ،یک سهمیه حضور در مسابقات جهانی جوانان و شکستن یک رکورد ملی عملکرد خوبی را از خود برجای بگذارد به کشور بازگشتند.

به گزارش روابط عمومی،تیم دو و میدانی کشورمان  بامداد امروز از رقابت‌های بین‌المللی دو و میدانی که به میزبانی شهر ارزروم در کشور ترکیه برگزار شد به میهن بازگشت.ورزشکاران تیم اعزامی کشورمان در مواد مختلف به رقابت با حریفان بین‌المللی و مطرح خود پرداختند که در پایان نتایج آنها به شرح ذیل به ثبت رسید.

 

در رقابت ماده ۴۰۰ متر مانع دانیال بی‌باک دونده‌ مانع رو و جوان کشورمان که طی چند روز گذشته و در کشور ترکیه موفق به کسب سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جوانان جهان شده بود موفق شد با‌ ثبت زمان ۵۳.۰۰ثانیه در جایگاه دوم قرار گیرد و مدال نقره این ماده را از آن خود کند، در این ماده امیر مقدمی دیگر ورزشکار جوان‌کشورمان نیز با ثبت زمان ۵۳.۹۸ ثانیه در جایگاه ششم ایستاد.

 

در رقابت ماده ۱۰۰ متر بانوان حمیده اسماعیل نژاد با ثبت رکورد ۱۱.۸۳ ثانیه سوم شد و مدال برنز را کسب کرد، در همین ماده و در بخش آقایان میثم رشیدی با زمان ۱۰.۵۲ثانیه نهم شد.

 

در ادامه این رقابت‌ها و در ماده ۴۰۰ متر سجاد هاشمی موفق شد با یک عملکرد چشمگیر و بسیار جالب توجه با ثبت حد نصاب ۴۵.۴۰ثانیه طلایی شود،هاشمی با این عملکرد موفق شد پس از گذشت ۴ سال رکورد ملی کشورمان در این‌ ماده را که با ۴۵.۶۴ثانیه در اختیار علی خدیور بود ارتقاء دهد،میلاد ناصح جهانی دیگر نماینده کشورمان در این رقابت با ثبت رکورد ۴۶.۹۸ در جایگاه چهارم قرار گرفت.در بخش بانوان رقابت ماده ۴۰۰ متر نیز مریم محبی با رکورد ۵۶.۲۸ ثانیه سوم شد و گردن آویز برنز را از آن خود کرد.

 

اما در رقابت ماده ۲۰۰متر این مسابقات بنیامین یوسفی دونده جوان و اهل استان فارس دو و میدانی کشورمان موفق شد با ثبت حد نصاب ۲۱.۲۵ثانیه بعنوان پنجمین دو و میدانی کار کشورمان حد نصاب حضور در مسابقات قهرمانی جوانان جهان را کسب نماید،این در حالی بود که رکورد معین شده از سوی فدراسیون جهانی دو و میدانی  برای حضور در رقابت ماده ۲۰۰متر مسابقات قهرمانی جوانان جهان ۲۱.۳۸ ثانیه بود.

 

گفتنی است، به جز بنیامین یوسفی ورزشکارانی همچون صادق صمیمی،محمد رضا رحمانی فر و مهلا محروقی در ماده‌پرتاب دیسک،همچنین دانیال بی‌باک در ماده ۴۰۰ متر مانع موفق شدند تاکنون حد نصاب حضور در رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی جوانان جهان که مرداد‌ماه جاری به میزبانی شهر نایروبی در کشور کنیا برگزار خواهد شد را کسب نمایند.