در دیدار رییس فدراسیون دو و میدانی و امیر عباس لشگری مطرح شد؛

لشگری:انجمن دوومیدانی در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می شود/در هر دوبخش بانوان و آقایان رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور شرکت خواهیم کرد

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی از برنامه ریزی این مرکز برای راه اندازی انجمن دوومیدانی و حضور پرقدرت تیم های مردان و بانوان این دانشگاه در لیگ دوومیدانی کشور خبر داد.


به گزارش روابط عمومی، هاشم صیامی رئیس فدراسیون دوومیدانی کشور و دکتر سیداشکان اردیبهشت دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی، با امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی دیدار و گفت و گو کردند.

در این نشست، رییس مرکز تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی همواره در ورزش دانشگاهی و حرفه ای، از جایگاه ویژه ای برخوردار و یار و یاور ورزش ملی بوده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته با وجود پاندمی کرونا، تیم های باشگاه این دانشگاه، تنور لیگ های مختلف کشور را گرم کردند و ضمن افزایش شور و نشاط فرهنگی و ورزشی نتایج درخشانی کسب کردند.

او با اشاره به اینکه شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی و دبیری دکتر مهدی علی نژاد، نگاه مثبتی به تیمداری در رشته دوومیدانی به عنوان ورزش پایه و پر مدال المپیک دارد، اظهار کرد: با توجه به حضور دانشجویان باانگیزه و همچنین دانش آموزان مستعد در مدرسه های سما، تلاش برای حضور پرقدرت تیم های مردان و بانوان این دانشگاه در لیگ دوومیدانی ۱۴۰۰ آغاز شده است.

لشگری ادامه داد: راه اندازی انجمن دوومیدانی، برگزاری رقابت های دوومیدانی رده های پایه و استعدادیابی در مدرسه های سما، برگزاری مسابقه های منطقه ای و کشوری با توجه به مکان های استاندارد ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی، انعقاد تفاهم نامه با فدراسیون دوومیدانی، میزبانی از تیم های ملی و همچنین توسعه این رشته ورزشی را از جمله برنامه های مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص ورزش پایه برشمرد.
 
در ادامه این نشست، هاشم صیامی رئیس فدراسیون دوومیدانی کشورمان با بیان اینکه نگاه دانشگاه آزاد اسلامی به ورزش کشور، علمی و دلسوزانه است، حضور تیم های بانوان و آقایان دانشگاه آزاد اسلامی را در رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور را در هر دو رده سنی جوانان و بزرگسالان بسیار حائز اهمیت دانست و تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی پیشینه بسیار درخشانی در ورزش کشور دارد و به طور حتم امسال نیز حضور تیم های بانوان  و آقایان این دانشگاه در مسابقات دوومیدانی، سطح کیفی این رویداد را ارتقا خواهد داد.

هاشم صیامی اضافه کرد: تلاش می کنیم هر چه زودتر تفاهم نامه‌ای با دانشگاه آزاد اسلامی منعقد و اردوهای تدارکاتی تیم های ملی دوومیدانی در مکان های ورزشی این دانشگاه که از کیفیت بالایی برخوردار هستند، برگزار شود.

صیامی خطاب به رییس مرکز تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت:امیدوارم بخش ورزش دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به حضور حضرتعالی، نقش پررنگ تر و پربارتری در توسعه رشته دوومیدانی، نسبت به گذشته داشته باشد.