سجادی: خیال همه راحت، رئیس جمهور علاقه‌مند به ورزش است/ قدردان پیشکسوتان دو و میدانی هستیم

عصر امروز‌ سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با حضور در مجموعه آفتاب انقلاب (تنها سایت تخصصی دو و میدانی) با جمعی از خانواده دو و میدانی کشور دیدار کرد.


به گزارش روابط عمومی،در دیدار امروز وزیر ورزش و جوانان با خانواده دو و میدانی، هاشم صیامی رییس فدراسیون، جمعی از پیشکسوتان، تعداد کثیری از روسای هیات‌های‌استانی، مربیان و ورزشکاران حضور داشتند.

در ابتدا هاشم صیامی در سخنانی ضمن عرض خوش‌آمد گویی به وزیر ورزش و جوانان به بیان نکاتی پیرامون شرایط ورزش دو و میدانی پرداخت.

صیامی خاطر نشان کرد با حضور دکتر سجادی در وزارت ورزش باید با هزار درصد توان کار کنیم تا اتفاقات خوبی در دو و میدانی صورت پذیرد.

همچنین علی رضایی دبیر فدراسیون گزارشی از عملکرد فدراسیون در زمان تصدی هاشم صیامی در فدراسیون دو و میدانی ارائه داد.

تعدادی از پیشکسوتان با وزیر ورزش و پیشکسوت رشته دو و میدانی درد دل کردند. همچنین احسان حدادی به نمایندگی از ورزشکاران و حسین فهیمی به نمایندگی از روسای استانها خواسته‌ها، توقعات و کاستی‌های خود را در این رشته با وزیر در میان گذاشتند.

وزیر ورزش پیش از هر چیز با اشاره به رویکرد رئیس جمهور نسبت به ورزش گفت: خیال همه راحت باشد، رئیس جمهور علاقه‌مند به ورزش، خصوصا ورزش همگانی بوده و در موضوع ترویج ورزش و افزایش مشارکت مردم راهنمایی‌های زیادی به من داشته است و خیال همه از این بابت راحت باشد.

سجادی اظهار داشت: فدراسیون دوومیدانی خوشبختانه اسپانسر خوبی دارد. من هم یک تکلیفی دارم؛ اینکه زیرساخت‌ها را فراهم و منابع مالی پیگیری می‌کنم. همچنین از صداوسیما درخواست به دوومیدانی بیشتر بپردازد و این تکلیف من است. پیشنهادم این است که فدراسیون دوومیدانی اردوهای جمعی را برگزار کند. باید ورزشکارانی مثل حدادی، تفتیان، فصیحی و ... را در دوومیدانی حفظ کنیم و به عنوان مربی، مسئول فنی و ... از تجربیات آنها بهره ببریم.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم پیست‌های دوومیدانی را با ورزش همگانی مرتبط کنیم و از تجربیات ورزشکارانی که اردوی خارج از کشور داشته‌اند استفاده کنیم. البته ما فعلا از احسان حدادی  یک طلای دیگر در بازی‌های آسیایی 20222 چین انتظار داریم.

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: بانوان در دومیدانی نیاز به حمایت بیشتری دارند. من علاقمند هستم که ورزش بانوان در ایران مستقل و خودکفا شود. از رئیس فدراسیون می‌خواهم دوومیدانی بانوان را خودکفا کند و من هم کمک می‌کنم.

در انتهای این مراسم رییس فدراسیون دو و میدانی با اهداء تصویر چهره وزیر ورزش و پیشکسوت دو و میدانی و تندیس یاد بود این فدراسیون از حضور ایشان در جمع این خانواده بزرگ قدردانی کرد.