در دیدار رییس فدراسیون دوومیدانی بلاروس با وزیر ورزش و جوانان تاکید شد ؛

همکاری های مشترک ایران و بلاروس در راستای توسعه رشته دوومیدانی

وزیر ورزش و جوانان در دیدار رییس فدراسیون دوومیدانی بلاروس بر همکاری های مشترک میان دو کشور به منظور برنامه ریزی برای رشد ماده های مختلف رشته دو و میدانی تاکید کرد .


به گزارش روابط عمومی، دکتر سید حمید سجادی در دیدار با ایوان تیخن با اشاره به شرایط آب و هوایی، جغرافیایی و زیر ساخت های ورزشی کشورمان بیان کرد: با توجه به وجود بستر توسعه رشته دو و میدانی در جمهوری اسلامی ایران ما این امکان را داریم تا میزبان تیم های مختلف دوومیدانی از اقصی نقاط جهان باشیم .

وی مدال های ایران در رویدادهای مهم بین المللی از جمله المپیک را در برخی مواد دو و میدانی را مورد توجه قرار داد و گفت: این آمادگی در ایران وجود دارد که در دو بخش علمی و عملی با بلاروس همکاری مشترک داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان همچنین اعلام کرد که در اولین فرصت پذیرای وزیر ورزش و جوانان بلاروس به منظور تعامل بیشتر در رشته های مختلف ورزشی از جمله دو میدانی خواهیم بود .

دکتر سید حمید سجادی در بخش دیگری از سخنانش رویدادهای مهم پیش روی ورزش ایران و جهان از جمله بازی های آسیایی و المپیک را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ایران آماده است تا در مسابقات و یا اردوهای مشترک که در کشور بلاروس برگزار می‌شود حضور پیدا کند .

در ادامه این دیدار رییس فدراسیون دوومیدانی بلاروس ضمن قدردانی از وزیر ورزش و جوانان به واسطه برگزاری این نشست گفت: بی تردید وزیر ورزشی که خود از قهرمانان ورزشی و متخصص دررشته دوومیدانی است می تواند باعث رشد این رشته در ایران و کشورهای اطرف شود .

ایوان تیخن با بیان اینکه در گذشته نیز سفری به ایران داشته است ،زیر ساخت‌های ورزش ایران برای رشد ورزش به ویژه رشته دوومیدانی قابل توجه دانست و از برگزاری اردوی مشترک در ایران استقبال کرد .

تیخن همچنین از دکتر سید حمید سجادی دعوت کرد تا به دعوت وزیر ورزش و جوانان بلاروس به این کشور سفر داشته باشد .

وی از ورزش به عنوان ابزاری برای پیوند کشورها یاد کرد و اظهار داشت : امیدوارم به وسیله دو ومیدانی زمینه همکاری های مشترک میان دو کشور بیشتر شود .

در ابتدای این دیدار  هاشم صیامی رییس فدراسیون دو و میدانی  گزارشی در خصوص فعالیتهای این فدراسیون و اهداف برگزاری این نشست و همچنین نکات مثبت عقد تفاهم‌نامه با فدراسیون دو و میدانی بلاروس ارائه کرد .