احسان حدادی: اردوی رضایت بخشی در کیش داشتم/در آسیا ورزشکاری بیش از ۶۱ متر پرتاب نخواهد کرد

نایب قهرمان المپیک لندن گفت: خوشبختانه اردوی خوب و رضایت بخشی در جزیره کیش داشتم


احسان حدادی در گفت‌وگو با سایت فدراسیون دو و ومیدانی اظهار داشت: پس از پشت سر گذاشتن آماده سازی بدن در تهران، یک ماه در جزیره کیش اردوی خوبی داشتم و کارهای درمانی، آماده سازی، تراپی و پرتاب پیگیری کردم. فکر می‌کنم چندین سال بود چنین تمریناتی نداشتم که بتوانم با فراغ بال به کارهایی بپردازم که بخشی از نیازهای بدن یک دو و میدانی کار است، به دلیل اینکه برای حضور در میادینی مانند بازیهای المپیک و بازیهای آسیایی در سالهای پیاپی وقت زیادی نداشتم.  

 

وی ادامه داد: پنج تا ۶ جلسه تمرینات پرتابی داشتم که خیلی خوب بود. قطع به یقین در اردوی بعدی تمریناتمون سنگین تر خواهد شد. از فروردین نیز بطبع تمرنات سنگینی خواهم داشت و اواخر فرودین با انجام تمرینات سرعتی به مرور برای حضور در بازیهای آسیایی آماده خواهم شد.


حدادی در خصوص آسیب دیدگی دیرنه اش توضیح داد: بخاطر سالیان سال تمرینات سنگین و پرتابها دچار آرتروز کمر هستم. دیسکم دارای مشکل است و این آسیب تا همیشه با من خواهد بود و قطعا با افزایش سن بیشتر خواهد شد. اما خوشبختانه مشکل دیسک را تا حد زیادی حل کردم و تلاش کردم تا این درد بیشتر نشود و کارهای درمانی را همچنان پیگیری می کنم. امیدوارم در بازیهای آسیایی با پرتابی بالاتر از ۶۵ متر نتیجه  خوبی کسب کنم . هر چند در فصل قبل با توجه به مصدومیتم و مراحل درمان کاهش وزن داشتم  اما امیدوارم در فصلی که هستیم با ارتقاء وزن و افزایش توان بتوانم بالاتر از ۶۵ پرتاب کنم و قطعا این رکورد دور از دسترس نیست.

وی در خصوص حضور رقبا در بازیهای آسیایی افزود: تمام کسانی که در آسیا پرتاب می کنند برایم رقیب نیستند و صرفا دوست من هستند. حتی اکثر اوقات با من ارتباطند و مشتاق این هستند در کنارم تمرینات را پیگیری کنند.  آنها بین 7 تا 10 سال از من کوچکتر هستند و در بازیهای آسیایی کار سختی برای رسیدن به مدال دارند. البته من ۴ مدال طلا دارم و تجربه حضور در این رقابتها را در چهار دوره در کارنامه دارم ولی در بازیهای آسیایی نفر دوم بیش از ۶۱ متر پرتاب نخواهد کرد. در دور قبل 60 متر نقره گرفته در حال حاضر نیز در سطح آسیا ورزشکاری نداریم که بیشتر از ۶۱ متر توان پرتاب کردن داشته باشد.امیدواریم بتوانم بعد از بازیهای آسیایی به پرتابگران دیسک آسیایی هم کمک کنم که سطح این رشته در قاره کهن بالاتر برود.

حدادی در خصوص حمایت ها و هزینه هایی که از سوی فدراسیون صورت می گیرد گفت: هر فدراسیون یک سری وظایفی دارد و با توجه به پتانسیل و رکوردهای ورزشکارانش برای آنها هزینه می کنند و تا امروز هم هر هزینه ای که برای احسان حدادی شده قطعا براساس پتانسیل و توانایی های او بوده است.  با توجه به همه آماده سازی‌ها و حمایت‌ها لازم برای یک ورزشکاراما کسب نتیجه غیر قابل پیشبینی است. مثلا احسان حدادی یک روز با هزینه ای که برایش شده به مدال المپیک رسیده  و یک بار هم موفق به رسیدن به جایگاه خوبی نمیشود. اما در نهایت فدراسیون درست ترین تصمیم را خواهد گرفت و قطعا ورزشکار درجه یک را که امید کسب مدال است کنار نمیگذارد و برایش هزینه می کند. دو و میدانی یک رشته دیربازده است و برای این که یک ورزشکار به مدال دست پیدا کند حداقل 7 تا 10 سال زمان لازم دارد ،افراد نوپا با یک سال سابقه قطعا به مدال نخواهند رسید ضمن اینکه کسب نتیجه به پتانسیل و توانایی ورزشکاران نیز بستگی خواهد داشت.

وی در پایان اذعان داشت: از فدراسیون تشکر می کنم که برای ایجاد بهترین شرایط برای احسان حدادی، حسن تفتیان و  برای هر کس به فراخور شرایط خود فرد تلاش می کند . من هم در حال حاضر در ایران با کمترین هزینه تمریناتم را پیگیری می کنم و امیدوارم با نتیجه خوب در بازیهای آسیایی پاسخ این زحمات را بدهم. دو و میدانی در شرایطی است که خالی از ورزشکار شده و در دوره‌های گذشته به دلیل عدم مدیریت جمعی از ورزشکاران حرفه ای با این رشته خداحافظی کردند. با این وضعیت خیلی کار کردن در فدراسیون سخت است. البته برخی از ورزشکاران به صورت گلخانه ای کار میکنند اما دو و میدانی خالی از افراد نخبه شده است. به طور مثال قبلا برادران صمیمی در پرتاب دیسک بودند و رقابت خوبی ایجاد کرده بودند. در هر ماده ای نیز چند نفر بودند که جایگزین گروه قبلی بودند.  اما حالا این شرایط وجود ندارد. این رشته بسیار مظلوم است و در حال حاضر بدون پشتوانه است که البته در فدراسیون کنونی اقدامات خوبی برای معرفی ورزشکاران جدید به ورزش دو و میدانی صورت گرفته است که امیدواریم نتایج این اقدامات را در سال‌های آتی ببینیم.