علی رضایی: هر ملی پوشی می‌تواند برای شرکت در مسابقه پس از تایید در کمیته تخصصی و شورای برون مرزی به خارج از کشور برود/حدادی امید اصلی ما برای کسب مدال در بازیهای آسیایی است

دبیرکل فدراسیون دو و میدانی گفت:فدراسیون هیچ منعی برای حضور ورزشکاران ملی پوش در مسابقات برون مرزی در صورت تایید کمیته تخصصی و شورای برون مرزی ندارد و در این راستا برنامه ریزی‌هایی نیز انجام داده است.


علی رضایی دبیرکل فدراسیون دو و میدانی در گفت‌وگو با سایت فدراسیون، پیرامون برگزاری اردوها و شرکت ورزشکاران در رقابت‌های بین‌المللی در خارج از کشور گفت: اردوهای آماده‌سازی ورزشکاران دو و میدانی که شانس حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی و همچنین بازی‌های آسیایی را دارند از آبان ماه سال گذشته به صورت غیر متمرکز و در اقصی نقاط کشور برپا شده است.

وی افزود: در این میان همانطور که از قبل اعلام کرده‌ایم هر ورزشکاری که بخواهد جهت کسب آمادگی‌های لازم به منظور حضور در این دو رویداد مهم سال به اردو خارج از کشور برود باید این نکته را مد نظر داشته باشد که فدراسیون برای برگزاری چنین اردویی به اندازه برگزاری آن در داخل کشور هزینه می‌کند و ما بقی هزینه‌ها باید توسط خود ورزشکار و یا اسپانسر پرداخت شود.

رضایی تصریح کرد: با توجه به مصوبات اخیر هیات رییسه فدراسیون مقرر شد اگر از ورزشکاری برای شرکت در مسابقات بین‌المللی دعوت بعمل آمد، حضور دو و میدانی کاران در این رقابت‌ها پس از طرح  در کمیته‌های تخصصی و تصویب در شورای برون مرزی بلامانع باشد و قهرمانان ما می‌توانند با حمایت فدراسیون در این مسابقات شرکت کنند تا از این طریق بتوایم آنها را محک بزنیم تا با تدارک خوب خود را برای حضوری مقتدرانه در بازی‌های کشورهای اسلامی و به خصوص بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲هانگژو مهیا نمایند.

دبیر کل فدراسیون دو و میدانی ادامه داد: به طور مثال طی چند روز گذشته چند دعوت نامه برای مهدی پیرجهان رکورد‌دار ماده ۴۰۰متر با مانع کشورمان جهت شرکت وی در سه مسابقه سطح بالای تورقاره‌ای به میزبانی چند کشور اروپایی برای او ارسال شده است که قطعا پس از بررسی این دعوت‌ نامه‌ها تصمیمات لازم جهت اعزام یا عدم اعزام این قهرمان خوب کشورمان به این رقابت‌ها اتخاذ خواهد شد.

رضایی همچنین پیرامون سفر احسان حدادی نایب قهرمان المپیک لندن به کشور آمریکا جهت حضور در چند مسابقه گفت: احسان حدادی یکی از اسطوره‌ها و مفاخر تاریخ ورزش کشورمان و به خصوص دو و میدانی است.

وی افزود: با توجه به اینکه احسان حدادی در تلاش است تا بتواند یک رکورد تاریخی و دست نیافتنی که همان کسب ۵مدال طلا در بازی‌های آسیایی توسط یک دو و میدانی کار است را به ثبت برساند فدراسیون نیز تلاش خواهد کرد تا برنامه ریزی خوب و همه جانبه‌ای برای تحقق این هدف ارزشمند را در دستور کار قرار دهد.

رضایی تصریح کرد: از احسان حدادی نیز قرار است جهت شرکت در چند مسابقه به میزبانی کشور آمریکا دعوت شود که همانطور که‌گفتم این دعوت نامه ‌ها در مرحله اول به کمیته تخصصی پرتاب‌ها خواهد رفت و در صورت تایید اعضاء این کمیته، موضوع به شورای برون مرزی فرستاده خواهد شد و اگر این شورا نیز شرکت حدادی را در رقابت‌های مذکور بلامانع بداند این قهرمان پر عنوان و خوش نام ‌ونشان ورزش کشورمان به این مسابقات اعزام خواهد شد.

رضایی اضافه کرد:البته تمامی این اتفاقات پس از برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور  به میزبانی خرم‌آباد و نتایجی که توسط ورزشکاران به دست می‌آید برنامه ریزی،بررسی و در صورت تایید و اجرایی خواهد شد.

او در پایان خاطر نشان کرد: فدراسیون دو و میدانی تمام تلاش و ظرفیت خود را جهت حضور مقتدرانه و با کیفیت ورزشکاران در مسابقات پیش رو و به خصوص آوردگاه بازی‌های آسیایی به کار خواهد گرفت تا موجبات کسب افتخار و غرور ملی را برای ملت عزیز ایران فراهم آورد.