دکتر اردیبهشت: نظارت بر بحث دوپینگ را با جدیت دنبال خواهیم کرد/ رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچنان الزامی است

رییس کمیته پزشکی فدراسیون دو و میدانی گفت: با توجه به از سرگیری برگزاری مسابقات کار نظارت و کنترل دوپینگ باردیگر با حساسیت ویژه‌ای دنبال خواهد شد.

دکتر سید اشکان اردیبهشت در گفت‌وگو با سایت فدراسیون دو و میدانی اظهار داشت: با عنایت  به اتمام ماه مبارک رمضان و فروکش کردن همه گیری ویروس کرونا طبیعتا در دنیا و کشور ما فرصتی ایجاد شده که رویدادهای ورزشی رونق گیرد. بویژه ورزش دوومیدانی از این حیث مستثنی نبوده و شاهد شروع مسابقات خواهیم بود. از همین رو در بحث رقابتهای داخلی در حال حاضر مسابقات قهرمانی جوانان کشور در شهر اراک، رقابتهای قهرمانی بزرگسالان کشور در خرم آباد و مشهد مقدس برگزار خواهد شد. همچنین در بخش برون مرزی در سال جاری بازیهای آسیایی، بازیهای کشورهای اسلامی و المپیک جوانان و بسیاری از رویدادهای بین المللی و آسیایی را که در سالهای گذشته به واسطه شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده بود پیش رو خواهیم داشت و  قطعا امسال شاهد برگزاری رویدادهای زیادی خواهیم بود و ورزش دوباره رونق خواهد گرفت. 

 

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی ادامه داد: ما در دوسال گذشته با توجه به محدودیت رویدادها نتوانستیم نظارت ویژه‌ا‌ی بر بخش دوپینگ داشته باشیم اما امسال با از سر گیری مسابقات، با جدیت روی بحث دوپینگ نظارت خواهیم داشت و در تمامی رویدادها نمونه گیری انجام خواهد شد. به ویژه از عزیزانی که موفق به کسب ورودی بازیهای آسیایی و مسابقات مهم شده‌اند نمونه گیری انجام خواهد شد. 

 

دکتر اردیبهشت در پایان در خصوص نوع برگزاری مسابقات از نگاه پزشکی اذعان داشت: درست است که شاهد کاهش مرگ و میرها و عوارض ناشی از کرونا هستیم اما همچنان این الزام وجود دارد که پروتکل‌ها و شیوه‌نامه های بهداشتی رعایت شود و همچنین به همراه داشتن تست منفی و یا کارت حداقل دو دوز واکسیناسیون برای حضور در تمامی مسابقات الزامی است.