فردین‌پور: ورزشکارانی شانس حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی رادارند که حداقل در سه رقابت نتیجه به ثبت رسانده باشند

مدیر تیم‌های ملی دو و میدانی گفت: ورزشکارانی شانس عضویت در تیم‌ملی جهت شرکت در بازی‌های کشورهای اسلامی را دارند که حداقل در سه مسابقه در سال جاری و تا پیش از آغاز این‌بازی‌ها شرکت و در آن نتیجه به ثبت رسانده باشند.

حمیدرضا فردین پور مدیر تیم‌های ملی دو و میدانی در گفت‌وگو با سایت فدراسیون اظهار داشت:با توجه به برگزاری بازی‌های کشورهای اسلامی فدراسیون دو و میدانی در نظر دارد اعضاء تیم اعزامی خود به این بازی‌ها را مشخص کند.

 

وی افزود:همانطور که قبلا هم اعلام کرده‌ایم ورزشکارانی که تمایل به حضور در ترکیب تیم ملی دو و میدانی به منظور شرکت در بازی‌های کشورهای اسلامی را دارند می‌بایست همانند فدراسیون جهانی از طریق رنکینگ در مسابقات و رکوردگیری هایی که فدراسیون در نظر گرفته  شرکت نمایند تا با توجه به عملکرد آنها در چند مسابقه نفرات خود را نهایی کرده و تنها یک نتیجه ملاک انتخاب ورزشکاران نیست.

 

فردین پور ادامه داد؛ به همین جهت مسابقات قهرمانی کشور و رقابت‌های بین‌المللی جام امام رضا(ع)را برگزار کرده‌ایم و در چند مسابقه بین المللی نیز تعدادی از ورزشکاران کشورمان حضور پیدا کردند همچنین تعدادی رقابت رکوردگیری نیز به میزبانی‌استان‌های،گلستان،تهران،چهارمحال‌وبختیاری را نیز در بخش‌های مختلف رشته دو و میدانی برنامه ریزی کرده‌ایم تا ورزشکاران خود را در آنها محک بزنندو توانایی خود را به اعضاء کمیته‌های تخصصی نشان دهند.

 

او خاطر نشان کرد:فدراسیون دو و میدانی ملاک انتخاب ورزشکاران را تنها ثبت یک نتیجه نمی‌داند و هر فردی که خواستار حضور در تیم ملی است می‌یایست حد اقل در سه رویداد پیش از آغاز بازی‌های کشورهای اسلامی شرکت نماید تا بتوان از طریق حد نصاب‌هایی که در این سه رقابت از خود بر جای می‌گذارد پیرامون شرکت وی در بازی‌های کشورهای اسلامی تصمیم‌گیری شود.

 

فردین پور در پایان اظهار داشت ورزشکارانی که تاکنون کمتر از سه حدنصاب  را در فصل جاری به ثبت رسانده اند می توانندباشرکت دررکوردگیریهای هفته جاری شانس خودرابرای پوشیدن پیراهن ملی دربازیهای کشورهای اسلامی امتحان کنند.