️نخستین مرحله از سومین دوره رقابت‌های دو و میدانی نوجوانان-جوانان قهرمانی باشگاه‌های کشور - دختران

پیشتازی تیم چادر ملو اردکان تا پایان مرحله نخست/شکست ۳رکوردملی و ۹رکورد باشگاهی در پایان مرحله اول رقابت‌ها

در پایان مرحله نخست از سومین دوره رقابتهای قهرمانی نوجوانان و جوانان باشگاههای کشور در بخش دختران تیم چادر ملو اردکان پیشتاز شد و ورزشکاران شرکت کننده در این مسابقات در پایان روز دوم آن موفق به شکستن ۳ رکورد ملی رده‌های سنی نوجوانان و جوانان و همچنین ۹ رکورد باشگاهی رده سنی جوانان شدند.

به گزارش روابط عمومی، چادر ملو اردکان با ۳۱۰ امتیاز پیشتاز مسابقات دو و میدانی قهرمانی نوجوانان و جوانان باشگاههای کشور شد.

تیم‌های پلیمر خلیج فارس خرم‌آباد  با ۲۳۴ و آکادمی گل‌گهر سیرجان با ۱۷۹ امتیاز در حال حاضر در جایگاههای دوم و سوم ایستاده‌اند.

تشک زنیت گیلان با ۸۷ امتیاز، پادما یدک اصفهان ۳۷ امتیاز، لوازم خانگی محمدی‌فر با ۲۲ امتیاز، تهران با ۲۱ امتیاز و فارس با ۱۸ امتیاز تا این لحظه جایگاههای چهارم تا هشتم را به خود اختصاص دادند.

در روز نخست این مسابقات ساناز امیری پور در ۱۰۰ متر با ثبت زمان ۱۲.۱۷ ثانیه ضمن کسب عنوان نخست رکورد باشگاهی جوانان این ماده را شکست. (رکورد پیشین- ۱۲.۳۱-متعلق به خودش - ۱۴۰۰/۷/۲۹)

در ادامه و در رقابت دیدنی دو ۴۰۰ متر ۳ ورزشکار (نازنین فاطمه عیدیان، ثمین جعفرزاده و زینب گل‌آبکار) زمان‌هایی بهتر از رکورد باشگاهی جوانان را به ثبت رساندند اما در نهایت نازنین فاطمه عیدیان با ثبت زمان ۵۶.۷۵ ثانیه رکورد باشگاهی رده سنی جوانان را به خود اختصاص داد. ( رکورد قبلی ۵۹.۹۸ ثانیه- نگین آذری عدالت- ۱۴۰۰/۷/۳۰ )
 
در پرتاب نیزه مانا حسینی با ثبت رکورد ۳۹.۰۹متر رکورد باشگاهی جوانان راشکست. ( رکورد پیشین ۳۷.۹۷ متر- متعلق به خودش-۱۴۰۰/۷/۲۹)

درپرتاب چکش زهرا عرب رستمی با پرتابی معادل ۵۵.۶۳ متر رکپرد باشگاهی جوانان را بهبد بخشید. ( رکورد پیشین ۵۴.۴۸ متر- ۱۳۹۹/۷/۴ تهران)

    تیم چادر ملواردکان متشکل از ؛ ساناز امیری پور، زهرا حفظی، ملینا اسماعیلی و فاطمه ادبی، در ۴ در۱۰۰ متر امدادی با ثبت زمان ۴۷.۵۶ ثانیه ضمن کسب عنوان نخست رکورد ملی و باشگاهی این ماده را جابجا کرد. (رکورد قبلی با ۴۸.۷۱ ثانیه متعلق به تیم پلیمر خلیج فارس خرم‌آباد بود)

در ادامه روز دوم نیز نازنین فاطمه عیدیان بازم هم رکورد باشگاهی را بهبود بخشید و در۴۰۰ متر با مانع با زمان ۱:۰۱.۹۷ دقیقه اول شد.(رکورد پیشین ۱:۰۲.۹۸ محدثه ابرهیم پور - ۱۳۹۹/۷/۴)

در ماده هفتگانه الناز موسایی از گل‌گهر سیرجان با ۴۳۴۵ امتیاز رکورد ملی رده سنی نوجوانان را شکست. (رکورد پیشین فاطمه محیطی زاده ۴۲۴۵-هنگ کنگ-۱۳۹۷/۱۲/۲۴) در همین ماده فاطمه محیطی زاده از تیم چادر ملو نیز با ۴۷۷۰ امتیاز رکورد پیشین را (۴۶۷۶ امتیاز متعلق به خودش بود) را ارتقا داد.

زهرا افشاری در ۵۰۰۰ متر با ثبت زمان ۱۹:۳۶.۵۳ دقیقه (فاطمه چناری- خرم‌آباد- ۱۹:۵۱.۷۲ دقیقه) رکورد باشگاهی جوانان را جابجا کرد.   

درپایان رقابتهای روز دوم نیز تیم پلیمر خلیج فارس خرم‌آباد در ۴ در ۴۰۰ متر امدادی با زمان ۴:۰۶.۳۰ دقیقه ضمن کسب عنوان قهرمانی رکورد ملی (۴:۱۰.۶۳- پلیمر-۱۳۹۸/۴/۱۸)و باشگاهی (۴:۱۲.۸۰ - پلیمر- ۱۴۰۰/۷/۳۰) این ماده راشکست.  

گفتنی‌است در این رقابتها ۱۴۰ ورزشکار در قالب ۱۰ تیم به مصاف یکدیگر رفتند.