حمیده جوان؛

بانوان دو و میدانی کار در شرایط ایده ال عازم قونیه می‌شوند

مربی تیم ملی دو و میدانی بانوان گفت: شرایط تمرینی متفاوت دو و میدانی کاران آماده تری را راهی بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی کرد.

 

به گزارش روابط عمومی و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،حمیده جوان، مربی تیم ملی دو و میدانی بانوان گفت: بطور کلی شرایط ما برای حضور در بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی بسیار خوب است؛ شانس مدال ما در این مسابقات بسیار زیاد است و من فکر می‌کنم ریحانه مبینی و فرزانه فصیحی بطور قطع بتوانند مدال کسب کنند و مهسا میرزاطبیبی و تکتم دستاربندان هم در ماده‌هایی که فعال هستند بتوانند به روی سکوی قهرمانی بروند.
 
وی گفت: هم اکنون فصیحی از دارنده مدال طلای دوره پیش بهتر دویده و رکورد ملی ایران را در ۱۰۰ متر شکسته است. خوشبختانه شرایط فدراسیون برای بانوان بسیار خوب است؛ مسئولان وضعیت قابل قبولی را برای بانوان فراهم کرده اند. آن‌ها نگاه جنسیتی ندارند و به دغدغه‌های بانوان توجه می‌شود. این اتفاق بسیار خوب و مثبتی است.
 
جوان افزود: ما برای حضور در بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی بسیار خوب تمرین کرده و توانسته ایم به شرایط ایده ال نزدیک شویم. شناخت کافی از حریفان داریم، اما نمی‌توانیم پیش بینی دقیق از نتایجی که قرار است در این مسابقات کسب شود داشت، زیرا دوندگان عنوان داری در این مسابقات حضور دارند کسانی که موفق به کسب سهمیه در مسابقات جهانی و المپیک شده اند در این مسابقات حاضر هستند و همین موضوع باعث می‌شود تا نتوانیم پیش بینی درستی از نتایج داشته باشیم.
 
وی گفت: نکته قابل توجه برگزاری اردو‌های تمرینی بسیار خوب برای حضور در مسابقات قونیه است. نقطه قوت این اردو‌ها در مقایسه با اردو‌های قبلی این است که اردو‌ها تخصصی‌تر برگزار می‌شود. قبلا همه اردو‌ها بصورت متمرکز در تهران با حضور مربی ناظر و با حضور همه دوندگان انجام می‌شد؛ ممکن بود مربی ناظر تخصص کافی و لازم را نداشته باشد و چه بسا تکنیک ورزشکار را تغییر می‌داد، اما حالا شرایط فرق کرده است.
 
جوان افزود: ورزشکاران وقتی زیر نظر مربی تخصصی تمرین می‌کنند شرایط شان متفاوت و به نقطه ایده ال نزدیک می‌شوند، به همین علت در این دوره تصمیم بر آن شد تا دوندگان زیر نظر مربی تخصصی خود و در کنار حریفان تمرینی در شهرهایشان آماده حضور در بازی‌های کشور‌های اسلامی شوند و چند روز مانده به اعزام برای هماهنگی در یک اردو دور هم جمع شوند. با توجه به رضایت دوندگان از شرایط جدید اردو فکر می‌کنم بتوانیم عملکرد قابل توجهی در بازی‌های کشور‌های اسلامی داشته باشیم.