حضور بهترین بانوان دو و میدانی کار در بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی

نایب رئیس بانوان فدراسیون دوومیدانی گفت: چهار نفر از برترین ورزشکاران بانو راهی مسابقات دوومیدانی بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی خواهند شد.


به گزارش روابط عمومی و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما پریسا بهزادی نایب رئیس بانوان فدراسیون دوومیدانی  گفت: پس از اینکه بازی‌های آسیایی لغو شد؛ دونده‌ها خود را برای مسابقات کشور‌های اسلامی آماده کردند. برای حضور موفق در این مسابقات اردو‌ها از روز گذشته آغاز شده است.

وی گفت: فرزانه فصیحی در ترکیه تمرین می‌کند و بسیاری از ورزشکاران هم به درخواست مربی شان در استان‌ها در حال فعالیت هستند. بسیاری از استان‌ها پیست‌های بسیار خوبی دارند و این شرایط تمرین را برای ملی پوشان اعزامی به مسابقات راحت می‌کند.

بهزادی افزود: برای مسابقات دوومیدانی بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی ۴ نفر اعزام می‌شوند. در ماده پرش طول ریحانه مبینی؛ فرزانه فصیحی در ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر؛ مهسا میرزا طیبی در ماده پرش با نیزه و تکتم دستاربندان در ۸۰۰ متر و ۱۵۰۰ متر به این مسابقات اعزام می‌شوند.

بهزادی خاطر نشان کرد: برخلاف آنچه که برخی تصور می‌کنند، حریفان قدرتمندی در این دوره از بازی‌های کشور‌های اسلامی حضور دارند و دونده‌های قدرتمندی از کشور‌های اروپایی و آفریقایی در این مسابقات هستند. در دوره پیش این بازی‌ها که در باکو برگزار شد هم حریفان قدرتمندی حاضر بودند.

نایب رئیس دوومیدانی بانوان افزود: ما برای حضور در این مسابقات بر اساس گزینش کمیته فنی فدراسیون ۴ نفر از بهترین ورزشکاران را انتخاب کردیم. که این قهرمانان بر اساس رنکینگ انتخاب شده اند،امیدواریم که بتوانند در این رویداد مهم بین‌المللی رکورد‌های خوبی کسب کرده و موفق به کسب مدال شوند.