چهارمین دوره رقابتهای قهرمانی نوجوانان آسیا-کویت

پایان کار نوجوانان ایرانی با ۱۳ مدال رنگارنگ/ تاریخ سازی دو و میدانی کاران ایرانی در کویت

تیم ملی دوومیدانی کشورمان در چهارمین دوره رقابتهای قهرمانی نوجوانان آسیا با کسب ۱۳ مدال و ایستادن در جایگاه چهارم شگفتی ساز شد و به کار خود در این مسابقات پایان داد.

به گزارش روابط عمومی، تیم ملی دوومیدانی ایران در چهارمین دوره رقاتبهای قهرمانی نوجوانان آسیا با کسب چهار مدال طلا، چهار نقره و پنج برنز و همچنین جابجایی پنج رکورد ملی رده سنی نوجوانان و ایستادن در جایگاه چهارم تیمی به کار خود پایان داد.

 

در جریان چهارمین دوره از رقابتهای دوومیدانی قهرمانی نوجوانان آسیا که از روز ۲۱ مهر ماه جاری به میزبانی کشور کویت و با حضور ۳۰ کشور آغاز شد، ملی پوشان نوجوان ایرانی موفق شدند در بخش دختران با کسب۶ مدال؛ ۱ طلا، ۱ نقره و ۴ برنز و شکستن پنج رکورد ملی با افتخار به کار خود پایان دهند.

 

 همچنین در بخش پسران نیز غیور مردان نوجوان کشورمان با کسب ۷ مدال رنگارنگ؛ ۳ طلا، ۳ نقره و یک برنز مقتدرانه به کار خود پایان دادند.

 

به این ترتیب در بخش دختران؛ ملیکا نوروزی بعنوان فاتح مدال آوران این رقابتها در پرتاب چکش با ثبت نتیجه ۵۷.۸۴ متر نایب قهرمان و مهدیس مینایی پور دیگر نماینده کشورمان در این ماده با نتیجه ۵۴.۰۲ سوم شد.

 

در ادامه نازنین فاطمه عیدیان در نمایشی دیدینی و خیره کننده با ثبت زمان ۱:۰۱.۰۳ دقیقه ضمن شکستن رکورد ملی رده سنی نوجوانان و جوانان نخستین مدال طلا را برای کشورمان به ارمغان آورد.

 

در ماده هفتگانه الناز موسایی با کسب ۴۵۰۱ امتیاز ضمن شکستن رکورد ملی رده سنی نوجوانان به مدال برنز رسید و بر سکوی سوم آسیا ایستاد.

 

همچنین در پرتاب وزنه دیگر دختر نوجوان کشورمان با ثبت نتیجه ۱۴.۹۲ متر ضمن جابجایی رکورد ملی رده سنی خود به مدال برنز دست یافت.

 

در ۲۰۰۰ متر با مانع نیز ستایش امینی با ثبت زمان ۷:۱۶.۶۹ دقیقه رکورد ملی دره سنی نوجوانان را جابجا کرد و در جایگاه سوم آسیا قرار گرفت.

 

گفتنی است در این رقابتها مانا حسینی نیز عملکرد خوبی دااشت و توانست در پرتاب نیزه با نتیجه ۴۷.۷۱ متر رکورد ملی را بهبود بخشد. حسینی تا آخرین پرتاب در جایگاه سوم قرار داشت اما متاسفانه در اخرین دور از پرتابها جایگاه خود را از دست داد و به عنوان چهارمی دست یافت.

 

در بخش پسران نیز مدال آوری ورزشکاران کشورمان با مدال خوش رنگ و با ارزش ارشیا مصدقی آغاز شد. ارشیا مصدقی رکورددار پرش با نیز نوجوانان و جوانان کشورمان در رقابتی حساس و دیدنی با پرنده قطری با عبور از مانع ۵ متری در جایگاه دوم ایستاد و مدال نقره گرفت.

در ۴۰۰ متر نیز سجاد آقایی با یکه تازی و با ثبت زمان ۴۸.۳۷ ثانیه اولین مدال طلای کشورمان را در بخش دوهای سرعت پسران به دست آورد.

 

در ماده دهگانه سینا افشین فر نوجوان خوش آتیه ایران با کسب ۶۴۱۷ امتیاز به مدال نقره رسید و بر سکوی دوم آسیا ایستاد.

 

فرید قرنجیک در پرش سه گام با پرشی معادل ۱۴.۳۵ متر گردن آویز نقره گرفت و نایب قهرمان شد.

 

همچنین دومین مدال طلای  با ارزش در بخش پسران با رقابت بلا منازع مهدی هفت چشمه در پرتاب چکش به دست آمد. مهدی هفت چشمه با پرتابی زیبا به مسافت ۶۸.۳۰ متر با اقتدار بر سکوی نخست آسیا ایستاد. د

 

سومین طلای بخش پسران نیز به محمد حسام مظفری رسید. کسی که با اقتدار پس از برادران سجاد و امیر مرادی یکه تاز دو ۸۰۰ متر کشور شده است و در این میدان با ثبت زمان ۱:۵۳.۳۰ دقیقه عنوان طلای آسیا را از آن خود کرد.

 

در دو ۲۰۰۰ متر با مانع رضا مصطفی نژاد آخرین مدال را برای تیم ملی کشورمان کسب کرد. مصطفی نژاد با ثبت زمان ۶:۰۸.۷۷ دقیقه به عنوان سوم دست یافت. پس از او یوسف آذریان دیگر نماینده کشورمان نیز با ثبت زمان ۶:۰۹.۰۴ در جایگاه چهارم ایستاد.

 

لازم به ذکر است عملکرد دیگر ملی پوشان کشورمان که موفق به کسب مدال نشدند به شرح ذیل است:

 

در بخش دختران؛ عسل علی قلی (که هنوز دررده سنی نونهالان به سر میبرد) با ثبت نتیجه ۱.۶۰ متر در پرش ارتفاع ششم شد.  نسا مرادی در پرش طول در جایگاه هفتم ایستاد و ملینا اسماعیلی در ۲۰۰ متر با ثبت زمان ۲۵.۳۵ ثانیه هشتم شد.

 

در بخش پسران نیز؛ امیر حسین زندی و رضا محمود نژاد در ۱۱۰ متر با مانع به ترتیب به عناوین چهارم و ششم دست یافتند. حسین سزاوار در پرتاب وزنه و یاسین گل محمدی در ۴۰۰ متر با مانع هفتم شدند. در پرش ارتفاع نیز یارا الطافی و پارسا شادنیا به ترتیب با نتایج ۱.۹۵ متر و ۱.۸۵ متر به ترتیب ششم و هشتم شدند. در پرتاب دیسک هم عباس محراب با نتیجه ۵۰.۵۹ متر با کسب عنوان چهارمی به کار خود پایان داد.

 

گفتنی است تیم ملی نوجوانان کشورمان در دور قبل (سومین دوره از رقابتهای قهرمانی نوجوانان آسیا) با کسب ۵ مدال (۴ مدال در بخش پسران و یک مدال در بخش دختران) به کار خود پایان دادند.