قهرمانی اوبیری و کیپیگون در لیگ الماس دوحه

آخرین مرحله از لیگ الماس سال ۲۰۲۰ در دوحه قطر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی؛آخرین مرحله از لیگ الماس سال ۲۰۲۰ در دوحه قطر برگزار شدکه در پی آن هلن اوبیری کنیایی، قهرمان صحرانوردی زنان جهان موفق شد در ماده ۳۰۰۰ متر با حد نصاب ۸:۲۲.۵۴ دقیقه ضمن دستیابی به عنوان قهرمانی بهترین نتیجه سال این ماده را به نام خود ثبت کند. پس از وی هموطنش جبت اگنس تیروپ دارنده مدال برنز ۱۰۰۰۰ متر جهان با ۸:۲۲.۹۲ دقیقه نایب قهرمان شد. بئاتریس کیپچوگه کنیایی و قهرمان ۳۰۰۰ متر با مانع جهان سرانجام با ۸:۲۲.۹۲ دقیقه به جایگاه سومی بسنده کرد و چلیمو کیپکمبوی دارنده مدال نقره ۵۰۰۰ متر جهان با ۸:۲۴.۷۶ دقیقه چهارم شد. 

در دیگر رقابت‌ها و در ۸۰۰ متر زنان فیت کیپیگون قهرمان ۱۵۰۰ متر المپیک از کنیا با ۱:۵۷.۶۸ دقیقه قهرمان شد تا ضمن حفظ روند پیروزی های خود بهترین نتیجه سال این ماده را نیز به خود اختصاص دهد. پس از وی استر گررو از اسپانیا با ۱:۵۹.۲۲ دقیقه نایب قهرمان شد و ادل تریسی انگلیسی با ۱:۵۹.۸۷ دقیقه در جایگاه سوم رقابت‌ها ایستاد.

در ماده ۱۵۰۰ متر مردان لیگ الماس دوحه، استوارت مکسوین استرالیایی با ثبت نتیجه ۳:۳۰.۵۱ دقیقه توانست ضمن دست یافتن به عنوان قهرمانی رکورد ملی کشورش در این ماده را که با ۳:۳۱.۰۶ دقیقه به مدت ۱۰ سال در اختیار رایان گرگسون بوده را ارتقا دهد و این رکورد را به نام خود ثبت کند. سلمون بارگا از اتیوپی با زمان ۳:۳۲.۹۷ دقیقه به نایب قهرمانی رسید و سوفیان ال بکالی از مراکش با  ۳:۳۳.۴۵ دقیقه سوم شد. 

در پرش با نیزه آرماند دوپلانتیس سوئدی، سم کندریکس آمریکایی و رنالد لاولینی از فرانسه با ۵.۸۲ متر به ترتیب در جایگاه نخست تا سوم ایستادند و به طور مشترک رکورد مسابقات لیگ الماس دوحه را به نام خود ثبت کردند.

در ۲۰۰ متر مردان آرتور سیسی از ساحل عاج با ۲۰.۲۳ ثانیه به مقام نخست رسید و رکورد ملی کشورش در این ماده را جا به جا کرد تا در حال حاضر رکورددار ۶۰متر، ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر کشور ساحل عاج باشد. گفتنی است که رکورد این ماده ها پیش از سیسی در اختیار بن یوسف میت بوده است.

، جولیان فورته از جامائیکا با ۲۰.۳۹ ثانیه دوم و کریستوف لماتره از فرانسه با ۲۰.۶۸ ثانیه سوم شدند. 

در ۱۰۰ متر زنان نیز الین تامپسون جاماییکایی و قهرمان دو دوره بازیهای المپیک با ۱۰.۸۷ ثانیه به مقام قهرمانی رسید، ماری خوسه تالو دارنده چند مدال مسابقات جهانی از ساحل عاج با ۱۱.۲۱ ثانیه نایب قهرمان و کایلا وایت آمریکایی با ۱۱.۲۵ ثانیه سوم شدند. 

در ۴۰۰ متر مردان کاهماری مونتگومری از آمریکا با غلبه بر کرم یوسف قهرمان آسیا با زمان ۴۵.۵۵ ثانیه قهرمان شد. یوسف از کویت با ۴۵.۷۲ ثانیه نایب قهرمان شد و نصیر محمدعباس قطری با ۴۵.۹۶ ثانیه در جایگاه سوم ایستاد.