حذف چهار ماده از فینال رقابتهای دو و میدانی لیگ الماس

چهار ماده در فینال رقابتهای دو و میدانی لیگ الماس "دایموند لیگ” برگزار نخواهد شد.

به گزارش روابط عمومی، رقابتهای دو و میدانی لیگ الماس "دایموند لیگ 2020" در پانزده مرحله و در 16 ماده برگزار خواهد شد، که چهار ماده؛ 3000 متر با مانع، 200 متر، پرش سه گام و پرتاب دیسک در دو بخش بانوان و آقایان مرحله نهایی نخواهند داشت. 

به این ترتیب رقابتهای لیگ الماس در 12 ماده (هر دو بخش بانوان و آقایان 24 ماده ) به مرحله نهایی خواهد رسید. دو مسابقه 3000 متر با مانع و 200 متر در پنج مرحله (بانوان و آقایان) از جمله مراحل اسلو-رم و دوحه-قطر برگزار خواهد شد. شرکت کنندگان پرتاب دیسک و پرش سه گام نیز در یک مرحله (بانوان و آقایان) با یکدیگر رقابت خواهند داشت. 

بر اساس اعلام سایت دایموند لیگ در موادی که ورزشکاران آن امکان حضور در مرحله فینال و شانس رسیدن به الماس را از دست می‌دهند، قهرمان هر ماده که در واقع پر امتیاز ترین شرکت کننده آن محسوب می‌شود، می‌تواند با دریافت وایلد کارت مجوز حضور در رقابتهای جهانی را کسب کند. 

 

به این ترتیب فینال رقابتهای لیگ الماس در 12 ماده به شرح ذیل برگزار خواهد شد: 
۱- ۱۰۰ متر
۲- ۱۰۰/۱۱۰ متر با مانع
۳- ۴۰۰ متر
۴- ۴۰۰ متر با مانع
۵- ۸۰۰ متر
۶- ۱۵۰۰ متر
۷- ۳۰۰۰ متر
۸- پرش طول 
۹- پرش ارتفاع
۱۰- پرش با نیزه 
۱۱- پرتاب نیزه
۱۲- پرتاب وزنه

ضمنا سایت دایموند لیگ پیش از این اعلام کرده بود هفت مرحله از پانزده مرحله رقابتهای لیگ الماس تا اطلاع ثانوی لغو و به تاریخ دیگری موکول خواهد شد.

 

سباستین کو رئیس فدراسیون جهانی در خصوص عدم برگزاری چهار ماده در لیگ الماس 2020  گفت: «هدف ما برگزاری مسابقات دایموند لیگ به شکل  پویاتر و هیجان انگیزتر است، تا هم خبرنگاران و کارشناسان و هم تماشاگران از مسابقات لذت بیشتری ببرند. برای آن دسته از ورزشکارانی که فینال ماده های شان برگزار نخواهد شد ناراحت و متاسفم و ناراحتی شان را درک میکنم.همچنین از برگزار کنندگان این رقابتها 
کمال تشکر را دارم. 

وی افزود: مسابقات «تور قاره ای» که از سری مسابقات یک روزه در سطح جهانی است و با حمایت و پشتیبانی دایموند لیگ برگزار می شود، مواد حذف شده از فینال مسابقات لیگ الماس را در برخواهد داشت تا ورزشکاران بتوانند فرصتی برای رقابت تنگاتنگ و هدفمند و  کسب جایزه نقدی را داشته باشند.