عدم تکمیل فرم “AIU” دردسرساز شد

محرومیت دونده قهرمان مسابقات جهانی 2019

بانوی قهرمان دو 400 متر رقابتهای قهرمانی جهان به دلیل عدم تکمیل فرم زمانی و مکانی واحد رسیدگی به دوپینگ فدراسیون جهانی به طور موقت از هر گونه فعالیت ورزشی منع شد.

به گزارش روابط عمومی، بر اساس اعلام دیلی تلگراف «سالوا عید ناصر» دونده ی زن نیجریه ای الاصل تیم ملی دو و میدانی کشور بحرین هشت ماه پس از کسب عنوان قهرمانی دو 400 متر زنان جهان به دلیل عدم به روز رسانی اطلاعات فرم زمانی و مکانی مربوط به واحد رسیدگی به دوپینگ فدراسیون جهانی موسوم به «فرم whereabouts» به طور موقت از هرگونه فعالیت ورزشی منع شد و فعالیت های وی به طور موقت به حالت تعلیق در آمد.

"سالوا" در رقابتهای دو و میدانی قهرمانی جهانی - 2019 دوحه قطر موفق شد با ثبت زمان 48:14 ثانیه، توانست ضمن کسب جایگاه قهرمانی، عنوان سریع ترین دونده دو 400 متر از سال 1985 و سومین زمان سریع این ماده را در تمام ادوار تاریخ دو و میدانی زنان جهان به نام خود ثبت کند.

 واحد رسیدگی به دوپینگ فدراسیون جهانی (AIU) جزییات دیگری از محرومیت این ورزشکار 22 ساله منتشر نکرده است، اما به نظر می رسد به احتمال زیاد نه تنها با محرومیت جدی مواجه شود بلکه بازیهای المپیک سال بعد را نیز از دست بدهد.