کریستین کولمن در آستانه محرومیت

دارنده مدال طلای دوی ۱۰۰ متر جهان از آمریکا به دلیل خودداری از انجام تست دوپینگ به مدت دو سال از شرکت در هر رقابتی محروم خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی، کریستین کولمن 24 ساله به دلیل سرپیچی از انجام سه آزمایش ضددوپینگ در یک سال باید منتظر محرومیت  دو ساله باشد. سریع‌ترین دونده کنونی جهان به لطف برخی تشریفات رسمی سال گذشته میلادی توانست از محرومیت تخلف محرز خود جلوگیری کند.

کریستین کولمن 3 آزمایش ضددوپینگ در 6 ژوئن، 2018، 16 ژانویه و 26 آوریل 2019 را انجام نداد. او سپس با ارائه مدارکی توانست اثبات کند که یکی از آزمایش‌هایش مربوط به یک آوریل 2019 بود. بدین‌ترتیب کریستین کولمن دوره زمانی 3 آزمایش ضددوپینگ را از 12 به 14 ماه افزایش داد و از محرومیت گریخت اما این بار ماجرا کمی فرق دارد.

دارنده مدال طلای دوی 100 متر جهان در این رابطه عنوان کرد: روزی که ماموران آژانس جهانی ضددوپینگ طبق زمان تعیین‌شده برای گرفتن آزمایش به خانه‌ام آمده بودند، من برای خرید بیرون رفتم. زمانی که به خانه بازگشتم، ماموران آنجا را ترک کرده بودند.

طبق گزارش آژانس جهانی ماموران این نهاد 10 دقیقه با صدای بلند در خانه کریستین کولمن را زدند و یک ساعت زنگ را فشار دادند اما کسی پاسخگو نبود.

کریستین کولمن درباره این گزارش آژانس جهانی ضددوپینگ اظهار داشت: ماموران این آژانس هربار که می‌خواستند از من آزمایش بگیرند تماس می‌گرفتند. چرا این‌بار به من تلفن نزدند؟ شاید مامور ضددوپینگ آدرس را اشتباهی نوشته باشد و به خانه شخص دیگری رفته بود! چه کسی می‌داند که آیا آنها اصلاً مراجعه کرده بودند!  چند رسید فروشگاهی که در آن زمان در حال خرید بودم را دارم. مواد غذایی خریدم و طبق زمان تعیین‌شده به خانه بازگشتم. 

بنابراین فکر نمی‌کنم ماموران آژانس جهانی یک ساعت منتظر من مانده باشند. هیچ‌گاه از دارو یا مکمل‌های بهبوددهنده عملکرد یک ورزشکار استفاده نکردم. آماده‌ام برای اثبات بی‌گناهی‌ام  تا روز پایانی دوران حرفه‌ای‌ام آزمایش ضددوپینگ بدهم.