در جلسه دهلان الحمد با اعضای آسیای میانه مطرح شد؛

تعیین حدنصاب برای رقابتهای قهرمانی آسیا/ استقبال کنفدراسیون از پیشنهادات فدراسیون دو و میدانی ایران

رئیس کنفدراسیون دو و میدانی قاره آسیا عصر روز گذشته (پنجشنبه) در جلسه آنلاین با فدراسیون های منطقه آسیای میانه حضور پیدا کرد.

به گزارش روابط عمومی، دهلان الحمد رئیس کنفدراسیون دو و میدانی آسیا با حضور در جلسه مجازی با فدراسیون های آسیا میانه به بحث و تبادل نظر در خصوص پیشرفت و توسعه دو و میدانی در قاره وسیع آسیا، بالاخص آسیای میانه پرداخت. 

در این نشست مجازی و آنلاین که شیرین آقایی مسئول کمیته بین‌الملل فدراسیون به نمایندگی از ایران در آن شرکت کرد، "شوگو ماران" دبیر کل کنفدراسیون آسیا، "جنرال سوراپونگ" نایب رئیس ارشد کنفدراسیون و همچنین نمایندگان  فدراسیون های عضو منطقه آسیای میانه در آن حضور داشتند.  

رئیس کنفدراسیون آسیا در این نشست ضمن تاکید بر بسط و گسترش دو و میدانی در اقصی‌نقاط قاره پهناور آسیا گفت: باید شرایطی را ایجاد کنیم که قدرت و وسعت قاره آسیا نه تنها در جهان بیش از پیش شناخته شود بلکه میزبانی مهمترین رویدادهای جهانی را از قاره اروپا به  قاره عظیم خود منتقل کنیم. 

الحمد افزود: تصمیم داریم برای رقابتهای آسیایی از جمله مسابقات قهرمانی دو و میدانی آسیا حدنصاب هایی را معین کنیم. البته هرگز حدنصاب ها برابر با ورودی رقابتهای جهانی نخواهد بود، اما این کار کیفیت دوو میدانی  آسیا را افزایش خواهد داد . 

در این جلسه که با هدف پرداختن به مشکلات دو و میدانی آسیا برگزار شد، رئیس کنفدراسیون آسیا اظهار داشت: به دلیل اینکه نشست نزدیک تر و صمیمی تری با تمامی فدراسیون ها داشته باشیم، این جلسه را به صورت منطقه ای برگزار کردیم و البته هدف از تقسیم بندی فدراسیون ها، نزدیک کردن کشورهای منطقه به یکدیگر بود تا با این کار حتی کشورهای کوچکی که تاکنون مطرح نبوده اند،  دیده شده و به نوعی در این هم فکری سهیم باشند. 

شیرین آقایی نیز به نمایندگی از فدراسیون دو و میدانی ایران پیشنهاداتی را مطرح کرد که دهلان الحمد و دیگر اعضا حاضر در جلسه  از آن استقبال کردند.  

طرح پیشنهادی فدراسیون دو و میدانی ایران؛ برگزاری اردوهای مختلف در رده های سنی نوجوانان و جوانان در کمپ های آسیا در طی زمان های 15 روزه بود تا از این طریق   استعدادهای برتر هر کشور  مورد حمایت قرار گیرند. 

دیگر پیشنهاد ایران برگزاری رقابتهای جایزه بزرگ آسیا در این دو رده سنی بود که به واسطه این امر برای جوانان و نوجوانان با استعداد آسیا ایجاد انگیزه خواهد شد. چرا که مسابقات جایزه بزرگ همواره در رده سنی بزرگسالان برگزار شده است و برگزاری آن در این دو رده سنی شیوه جدیدی برای ایجاد انگیزه  بیشتر خواهد بود.

دهلان الحمد نیز از این پیشنهادات بسیار استقبال و عنوان کرد: به طور حتم در جلسات فنی کنفدراسیون مطرح و از اجرایی شدن آن ها حمایت خواهد کرد. 

دو نکته جالب توجه و پایانی این نشست خبر از برگزاری مسابقات کاپ آسیا بود که بر اساس اعلام کنفدراسیون بهترین های هر کشور می‌توانند در آن حاضر شوند. همچنین فدراسیون ها می‌توانند دوره های مربیگری سطح یک بین‌المللی را به صورت مجازی در کشور خود برگزار کنند و فلسطین بعنوان نخستین کشور در تاریخ  10 ژوئن برگزار کننده این دوره بوده است.