برگزاری رقابت های لیگ الماس زوریخ به صورت مجازی

کمیته برگزاری دایموند لیگ زوریخ با عنوان «اینسپیریشن گیمز» رقابت های دوومیدانی رابه صورت مجازی با شرکت ۳۰ ورزشکار از۷ کشور مختلف در دو قاره برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی، کمیته برگزاری رقابت های دوومیدانی لیگ الماس زوریخ با توجه به شیوع ویروس کرونا این رویداد را به صورت مجازی و در مواد مختلف و محدود برگزار کرد. 

این رقابت ها با مسابقه۱۵۰ متر بانوان آغاز شد که در آن «الیسون فلیکس» آمریکایی که در کالیفرنیا مسابقه می داد با زمان۱۶.۸۱ صدم ثانیه قهرمان شد و «شائون میلر اویبو» قهرمان۴۰۰ متر المپیک از باهاماس و «موجینگا کامبوجی» از سوییس با زمان های۱۷.۱۵ صدم ثانیه و۱۷.۲۸ صدم ثانیه به ترتیب دوم و سوم شدند. 

فلیکس در این رقابت ها یک عنوان قهرمانی دیگر نیز کسب کرد. وی به همراه هم تیمی های آمریکایی خود در دو امدادی ۳ در۱۰۰ متر با زمان۳۲.۲۵ صدم ثانیه دومین قهرمانی خود را ثبت کرد تا ستاره دایموند لیگ زوریخ باشد. 

پس از تیم آمریکا، تیم های امدادی سوییس و هلند نیز به ترتیب با زمان های۳۲.۵۰ صدم ثانیه و۳۲.۹۴ صدم ثانیه به عنوان نایب قهرمانی و جایگاه سومی رسیدند.

در دیگر رقابت های بخش بانوان و در۳۰۰ متر با مانع «گیورگن مولین» آمریکایی که از پیست والنات واقع در کالیفرنیا در این رقابت شرکت می کرد با زمان۳۹.۰۸ صدم ثانیه ضمن دستیابی به عنوان قهرمانی موفق شد بهترین نتیجه سال را از آن خود کرده و جای «دلیله محمد» آمریکایی و قهرمان۴۰۰ با مانع زنان جهان را بگیرد. مولین در المپیک۲۰۱۲ لندن از دلیله محمد شکست خورده و به مقام پنجمی رسیده بود. 

پس از وی «لئا اسپرونگر» از سوییس با زمان۳۹.۲۵ صدم ثانیه نایب قهرمان شد و «هجنووا زوزانا» از جمهوری چک با زمان۴۰.۹۷ صدم ثانیه به مقام سومی بسنده کرد. 

در۲۰۰ متر مردان «کریستوف لیمارت» فرانسوی بود که موفق شد با زمان۲۰.۶۵ صدم ثانیه قهرمان این رقابت ها شده و بهترین نتیجه فصل را به نام خود ثبت کند. مقام های دوم و سوم این ماده نیز به ترتیب با زمان های ۲۰.۸۱ صدم ثانیه و۱۸.۹۰ صدم ثانیه  (مسافت۱۸۵متر) به ترتیب به «چوراندی مارتینا» از هلند و «نوح لایلز» از آمریکا رسید. 

گفتنی است لایلز به دلیل قرارگیری در لاین اشتباه و دیر متوجه شدن این موضوع تنها۱۸۵ متر را دوید و به همین دلیل زمان۱۸.۹۰ صدم ثانیه را ثبت نمود. 

در دیگر رقابت های دایموند لیگ زوریخ و در پرش با نیزه مردان «سم کندریکس» آمریکایی با۵.۸۱ متر قهرمان شد و بهترین نتیجه فصل را ثبت کرد. 

پس از او «پیوتر لیسک» لهستانی با۵.۶۶ متر نایب قهرمان شد و «ولنتین لاولینی» فرانسوی نیز نتوانست رکوردی را به ثبت برساند.

در قسمت بانوان این ماده نیز «سندی موریس» از آمریکا با پرش۴.۶۶ متری به عنوان نخست دست یافت، «انجلیکا بنگستون» از سوئد با پرش۴.۴۶ متر دوم شد و «کاترینا استفانیدی» یونانی موفق به ثبت رکورد نگردید.

همچنین در پرش سه گام مردان این مسابقات «پدرو پابلو پیچاردو» پرتغالی با پرش۱۷.۴۰ متر قهرمان شد و «کریستین تیلور» و «عمر کراداک» آمریکایی نیز هرکدام با پرش های۱۷.۲۷ متر و۱۷.۰۴ متری به ترتیب در جایگاه دو و سوم قرار گرفتند.