سجادی: راه توسعه دو و میدانی برگزاری دوهای خیابانی است/ باید به استاندارد‌ها توجه ویژه شود

حمید سجادی با تاکید بر بهره مندی از تمامی ظرفیتها برای توسعه رشته دوومیدانی ، ساخت اکادمی برای این رشته را بسیار مهم دانست و اظهار داشت : باید شرایط فعلی دو و میدانی را با بهره مندی از استانداردها بهبود ببخشیم.


به گزارش روابط عمومی،سید حمید سجادی در سمینار بررسی فرصت ها و چالش های دو و میدانی درباره اشتغال ورزشکاران و قهرمانان اظهار کرد: در آخرین دیدار قهرمان المپیک و پارالمپیک با مقام معظم رهبری، درخواستی از سوی یکی از قهرمانان درباره اشتغال مطرح شد و ۲۴ ساعت بعد از درخواست، در جلسه هیئت دولت، رئیس جمهور دستوری در این بخش دادند و اکنون مشکل استخدام قهرمانان ورزشی در المپیک و پارالمپیک حل شده است.

وی با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه کاره در حوزه ورزش، افزود: شرکت توسعه و تجهیز، ۲۷۰ پروژه بزرگ و سنگین ورزشی را در دست احداث دارد و این طرح‌ها به صورت نیمه تمام در حال پیگیری بوده که برخی ۸۵ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت پیشکسوتان دو ومیدانی مانند آقایان غیاثی و روستایی فرد اظهار داشت: باید تلاش کنیم این رشته در بین عموم مردم توسعه پیدا کند .

سید حمید سجادی یکی از راهکارهای توسعه ورزش دوومیدانی را برگزاری مسابقات دو خیابانی دانست و برنامه ریزی برای برگزاری پر تعداد چنین رویدادهایی را از سوی مسوولان فدراسیون دو و میدانی و ادارات کل ورزش و جوانان سراسر کشور را مورد توجه قرار داد.

وی در ادامه بغض های پیشکسوتان در دو میدانی را ناشی از دلسوزی آنها دانست و با ارزشمند توصیف کرد این دغدغه ها بیان کرد : باید شرایط فعلی دو و میدانی را با بهره مندی از استانداردها بهبود ببخشیم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: فدراسیون دو ومیدانی، با همکاری اداره کل ورزش و جوانان مازندران،هیات دو و میدانی استان مازندران و انجمن پیشکسوتان گردهمایی ارزشمندی برای دوومیدانی کشور ترتیب دادند که برگزاری سمینار بررسی راهکار‌های توسعه دوومیدانی با حضور اندیشمندان، صاحبنظران و پیشکسوتان بسیار برنامه مهم،خوب و قابل توجهی بود.

وی بهره مندی از تکنولوژی ارتباطات برای توسعه رشته دو ومیدانی را مورد توجه قرار داد و گفت: باید دو و میدانی را با استفاده از ظرفیت رسانه ها به مدارس ببریم و فرزندان مان را با این رشته عجین و آشنا کنیم.

دکتر سید حمید سجادی تعامل ، همفکری جامعه ورزش به ویژه خانواده دو ومیدانی را در گسترش این رشته در ابعاد مختلف بسیار مهم دانست و اظهار داشت : وقتی ظرفیتها و پتانسیل ها کنار هم قرار بگیرند ورزش دوومیدانی با سرعت و قدرت بیشتری در مسیر توسعه قرار می گیرد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه دو و میدانی روز جمعه به مسافت ۶ کیلومتر در رامسر گفت: برگزاری چنین مسابقاتی باعث پویایی و نشاط رشته دوومیدانی در کشور خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه آکادمی دوومیدانی نیاز روزما در این رشته است تاکید کرد : و برای ساخت آن تلاش خواهیم کرد تا در سراسر کشور کمپ های مختلف و مناسب داشته باشیم.

وی توضیح دادکه رشته ورزشی دو و میدانی ایران 90 ساله است و امیدوارم 100 سالگی آن را را با اتفاقات خوب به ویژه کسب مدالهای خوش رنگ در رویدادهای مهم بین المللی جشن بگیریم.