با پیگیری فدراسیون دو و میدانی و همکاری کمیته ملی المپیک؛

ریحانه مبینی بورسیه کمیته بین‌المللی المپیک شد

اسامی ۱۵ ورزشکار کشورمان که قرار است بورسیه IOC شوند، مشخص شد که در این بین با پیگیری‌های فدراسیون دو و میدانی و همکاری کمیته ملی المپیک نام ریحانه مبینی رکورد‌دار ماده پرش طول بانوان کشورمان در میان این اسامی قرار گرفت.


به گزارش روابط عمومی، اسامی ۱۵ ورزشکار منتخب برای دریافت بورسیه از سوی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) پس از معرفی از سوی فدراسیون‌های ورزشی و بررسی در کمیته ملی المپیک کشورمان مشخص شد که در این بین با پیگیری فدراسیون دو و میدانی و همکاری کمیته ملی المپیک نام ریحانه مبینی رکورد‌دار ماده پرش طول بانوان کشورمان در میان این اسامی قرار گرفت.

ریحانه مبینی ورزشکار بانوی با استعداد و تحصیلکرده اهل شهر آران و بیدگل رشته ورزشی پایه و مادر(دو و میدانی)است که در طی چند سال اخیر موفق شده بارها رکورد ملی کشورمان در ماده پرش طول را ارتقاء دهد و نام خود را بعنوان یکی از شانس‌های کسب مدال در رویداد‌های مهم بین‌المللی مطرح نماید.

جواد فروغی و فاطمه کرم‌زاده از تیراندازی، محمدرضا گرایی و  امیرحسین زارع از کشتی، سمیه یزدانی از دوچرخه‌سواری، نازنین ملایی از قایقرانی، دانیال شه‌بخش از بوکس، رضا علیپور از صخره‌نوردی، الهام حسینی و علی داوودی از وزنه‌برداری، علی پاکدامن از شمشیربازی، ریحانه مبینی از دوومیدانی، مهلا مومن‌زاده از تکواندو، مهرشاد افقری از شنا و مهدی احمدکهنی از ژیمناستیک ورزشکاران بورسیه شده کشورمان هستند.

لازم به ذکر است،این ورزشکاران تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مدت ۳۲ ماه از ابتدای سال ۲۰۲۲ به میزان ماهیانه ۵۰۰ دلار برای انجام روند آماده‌سازی خود دریافت خواهند کرد.