برگزاری نخستین نشست کارگروه بازی‌های آسیایی در فدراسیون دو و میدانی

نخستین نشست کارگروه نحوه تشکیل ستاد بازی‌های آسیایی و چگونگی آماده سازی ورزشکاران تیم ملی دو و میدانی جهت کسب نتایج مطلوب در این رویداد مهم بین‌المللی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، نخستین نشست کارگروه نحوه تشکیل ستاد بازی‌های آسیایی و چگونگی آماده سازی ورزشکاران تیم ملی دو و میدانی جهت شرکت در این رویداد مهم بین‌المللی صبح امروز(شنبه) با حضور تعدادی از قهرمانان، پیشکسوتان و کارشناسان ورزش دو و میدانی برگزار شد.

 

بر همین اساس، در ابتدای این نشست که بیش از سه ساعت به طول انجامید افشین داوری سرپرست فدراسیون دو و میدانی ضمن تشکر و تقدیر از هاشم صیامی رییس اسبق این فدراسیون بواسطه زحمات و تلاش‌های وی در زمان مسئولیت خود برای ایشان آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

 

داوری همچنین با اشاره به اهمیت بسیار بالای کسب موفقیت در بازی‌های آسیایی هانگژو چین برای ورزش دو و میدانی در سخنانی خطاب به اعضاء حاضر اظهار داشت: با توجه به ارزیابی ناظرین، کارشناسان و مدیران بالادستی ورزش کشور از رکوردها و رنکینگ ورزشکاران دو و میدانی در قاره آسیا قهرمانان ما شانس بسیار کمی برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی دارند که با توجه به مدت زمان کم باقی مانده تا آغاز این رقابت‌ها می‌بایست هر چه سریعتر با همفکری و هم افزایی همه دستندرکاران، کارشناسان و دلسوزان ورزش اول المپیک در کشورمان راه‌های رسیدن به مدال و موفقیت را بررسی و به طبع آن از ورزشکارانی که شانس کسب رسیدن به این مهم را دارند به خوبی حمایت و پشتیبانی کنیم تا با برنامه ریزی صحیح و نظارت به موقع و همه جانبه شانس  آنها را برای رسیدن به مدال و افتخار در این رویداد مهم بین المللی افزایش دهیم.

 

وی افزود:چهار ماه بیشتر تا آغاز بازی‌های آسیایی زمان باقی نمانده است به همین جهت می‌بایست بدون توجه به شرایط و اتفاقات گذشته نگاه خود را به سمت کسب موفقیت در مسابقات مهم پیش رو از جمله مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا و در نهایت بازی‌های آسیایی معطوف کنیم.

 

در ادامه هاشم خزایی دبیرکل فدراسیون دو و میدانی در سخنانی به بیان گزارشی پیرامون اقدامات صورت گرفته در طی چند ماه گذشته به منظور  برنامه ریزی، انتخاب و ایجاد بستر مناسب جهت حضور ورزشکاران در بازی‌های آسیایی پرداخت.

پس از سخنان خزایی مربیان، پیشکسوتان و کارشناسان نیز به بیان نقطه نظرات خود پیرامون چگونگی نحوه تشکیل ستاد بازی‌های آسیایی و انتخاب و آماده سازی قهرمانان دو و میدانی جهت کسب نتایج مطلوب و قابل توجه در بازی‌های آسیایی پرداختند.

 

در بخش نهایی این نشست و پس از استماع نظرات تمامی افراد حاضر در آن، سرپرست فدراسیون دو و میدانی به جمع بندی نقطه نظرات آنها پرداخت و گفت: می‌بایست در ابتدا لیست اولیه از ورزشکاران دو و میدانی در سه اولویت کسانی که صاحب مدال خواهند شد، ورزشکارانی که شانس کسب مدال را داند و همچنین دو و میدانی کارانی که شانس حضور در ترکیب تیم ملی را جهت شرکت در این بازی‌ها دارا خواهند بود فراهم سازیم.

 

داوری ادامه داد: همچنین باید با پیش بینی لازم جهت شرکت قهرمانان دو و میدانی در مسابقات بین المللی اقدامات خود را در زمینه بررسی و انتخاب رقابت‌های مناسب و با کیفیت که به دلیل نزدیکی به زمان آغاز بازی‌های آسیایی بتوان با شرکت در آنها  آمادگی ورزشکاران را افزایش دهیم آغاز نماییم.

 

او خاطر نشان کرد: نحوه حمایت از ورزشکارانی که در اولویت ستاد بازی‌های آسیایی فدراسیون دو و میدانی جهت شرکت در این مسابقات هستند، از دیگر مواردی خواهد بود که می‌بایست برای آن برنامه ریزی های لازم صورت پذیرد به طوری که با توجه به لیست اولیه و مسابقات با کیفیتی که قهرمانان ما در آنها حضور می یابند به شناسایی ورزشکاران شانس کسب مدال در این رقابت‌ها و مربیانشان جهت در نظر گرفتن بسته های حمایتی بپردازیم.

 

بررسی، ارزیابی و نظارت بر عملکرد ورزشکاران و مربیان از دیگر مواردی بود که سرپرست فدراسیون خواستار اجرایی شدن آنها در مسیر پیش رو تا آغاز مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی شد.

 

داوری همچنین تصریح کرد: باید اردوهای متمرکز را هر چه سریعتر تشکیل دهیم تا با مدیریت درست زمان و مدیریت بحران بتوانیم اکر شانسی هم برای کسب مدال باشد به آن دست یابیم.

 

افشین داوری سرپرست فدراسیون دو و میدانی در پایان با اشاره به موضوع بسیار مهم ایجاد انگیزه برای قهرمانان دو و میدانی کشورمان خواستار چگونگی و میزان تعیین پاداش برای ورزشکارانی که موفق به کسب مدال در دو رویداد مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا(تایلند۲۰۲۳)و بازی‌های آسیایی هانگژو چین از سوی اعضاء ستاد این بازی‌ها شد.

 

گفتنی است در این نشست همچنین مقرر شد، اعضاء کارگروه نقطه نظرات خود را پس از بررسی‌های بیشتر به دبیر فدراسیون ارائه، تا جلسات بعدی با دستور مشخص آغاز به کار کند.

 

لازم به ذکراست در این نشست،هاشم خزایی،پریسا بهزادی،احسان حدادی،قاسمعلی فیروزی،اورنگ مستقیم،محمد مشهدی یاری،احمد یزدانیان،روح الله عسگری،محمد محسن ربانی،هادی سپهرزاد،جواد خسروشیری،حسین شایان و حسین قائمی حضور داشتند.